Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


8 października 2013

Puree z dyni



Bardzo często w przepisach pojawia się puree z dyni jako półprodukt do wypieków bądź też dań wytrawnych.  Puree z dyni można przygotować na kilka sposobów. Ja najczęściej robię je w piekarniku lub na parze. Jeśli będzie nam ono potrzebne do wypieków dobrze jest odcisnąć nadmiar soku który może się pojawić po zmiksowaniu. W innych wypadkach nie jest to konieczne. Puree z dyni można zamknąć w słoiczkach. Wówczas zmiksowane puree przekładamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy, a następnie pasteryzujemy ok 15 minut. To zagwarantuje nam dostępność do dyni przez cały rok :)


wykonanie thermomix:
Dydnię umyć przekroić na pół i wydrążyć środek dokładnie łyżką. Pokroić ją w kostkę. Ułożyć na dwóch poziomach varomy. Do naczynia wlać 500ml wody i gotować na parze 40 min/obr2/temp.varoma.
Po tym czasie ostudzić i dokładnie za pomocą nożyka lub łyżki oddzielić miąższ od skórki. Dynię ponownie przełożyć do czystego naczynia i zmiksować na puree ok 30sek/obr4
W razie konieczności odcedzić na sitku lub odlać sok który powinien sie pojawić gdy puree chwilkę postoi.


wykonanie w piekarniku:
Dydnię umyć przekroić na pół i wydrążyć środek dokładnie łyżką. Pokroić ją w kostkę lub półksiężyce.  Rozłożyć na blaszkach wyłożonych lekko natłuszczonym papierem do pieczenia. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp 200 stopni ok godzinę. Dynia powinna być mięciuteńka. Po tym czasie ostudzić i dokładnie za pomocą nożyka lub łyżki oddzielić miąższ od skórki.Zmiksować blenderem na puree. W razie konieczności odcedzić na sitku lub odlać sok który powinien się pojawić gdy puree chwilkę postoi.

 

 






5 komentarzy:

  1. kocham te dyniowe szaleństwo!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. ...ja wybrałam sposób : "piekarnikowy". A jutro z gotowego puree spróbuję zrobić racuszki z Pani przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, w pani przepisach pojawia się thermomix,
    a ja mam chęć na zakup go, ale mam obawy czy warto? czy będę używać? czy nie wsunę go do szafki i przez resztę życia będę liczyć ile to wydałam i zmarnowałam grosza
    proszę o szczerą radę i pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja go mam od kilku lat i nie wyobrażam sobie by go nie mieć :) Ale to wszystko zależy od tego jak dużo i czy często ktoś gotuje w domu. Ja uwielbiam przygotowywać w nim ciasta chlebowe, drożdżowe, kruche. Gotuję zupy kremy, gotuje na parze.... Niedawno mój thermomix miał awarię i nie działał przez kilka dni... Bardzo mi go brakowało ;)

      Usuń
  4. dzięki za pomoc :-) oznacza to że KUPUJĘ, bo w garach jestem dużo,długo i często, lubię to :-)
    Dzięki za wspaniałe przepisy na blogu
    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń