Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


16 czerwca 2012

Sernik wiedeński z musem jeżynowym




Idealnie kremowy, delikatny i bardzo, ale to bardzo puszysty. Sernik podczas pieczenia rośnie gigantycznie, by potem lekko opaść - nie wystraszcie się - tak ma być ;) W oryginale był mus truskawkowy, który z braku truskawek zastapiłam jeżynami :)Przepis znaleziony na blogu Słodkie fantazje. Polecam baaardzo :)


Składniki:
1 kg białego tłustego sera trzykrotnie zmielonego
1i2/3 szkl. cukru
120g masła
8 jajek
1 torebka budyniu waniliowego
1 laska wanilii
sok z 1/2 cytryny
100g rodzynek (ja pominęłam bo nie lubię ;)

Składniki na mus:
300g jeżyn
100g białej czekolady
3-4 łyżki cukru


Masło roztopić i wystudzić. Żółtka utrzeć z cukrem. Dodać sok z cytryny i ziarenka wyskrobane z laski wanilii. Dokładnie ucierając dodawać partiami zmielony ser, a następnie proszek budyniowy. Pod koniec ubijania dodać stopione masło i miksować do połączenia składników. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli i delikatnie wymieszać z masa serową.
Wlać do natłuszczonej i wysypanej kaszą manna blaszki o średnicy 26 cm. i wyrównać wierzch.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 50-60 minut w temp. 180 stopni (jeśli będzie zbyt szybko się rumienił można przykryćfolia aluminiową). Po upieczeniu studzić w wyłączonym piekarniku z uchylonymi drzwiczkami. Z wystudzonego sernika zdąć obręczi wstawić do lodówki na całą noc.

Jeżyny zblendować na mus, dodać cukier i podgrzewać na wolnym ogniu. Dodać rozpuszczoną w kapieli wodnej czekoladę i dobrze wymieszać. Wystudzić. Powstałym musem polać sernik i wystudzić
Smacznego :)




 
 

9 komentarzy:

  1. Szkoda, że jeszcze nie ma na rynkach świeżych jeżyn, bo chętnie bym zrobiła taki serniczek :)

    Zapraszam do udziału w akcji sernikowej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Eliza, cudowny Ci wyszedł! Aż na zdjęciach widać jaki jest puszysty! Jesteś niesamowita! Podziwiam Twoje tempo! Kiedy Ty Kobieto to wszystko robisz?! :) Praktycznie codziennie widzę u Ciebie coś nowego pysznego. :) A co do samego serniczka to bardzo, bardzo się cieszę, że Ci smakował! A ja z kolei zrobiłam Twoje lody krówkowe i wiesz co? Są GENIALNE!!! Mają tylko jedną wadę są tak pyszne, że znikaja w niewyjaśnionych okolicznosciach. :) Mi właśnie zniknęły zaczym zdążyłam im zrobić zdjęcia i w weekend muszę je zrobic jeszcze raz i ukryć, bo inaczej znowu wsiąkną zaczym ja dorwę aparat. :D:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wspaniale! Pysznie i pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  4. O jak pięknie wygląda i jaki wyrośnięty. Chętnie przygarnę jeden kawałek do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniały sernik, najbardziej zachwycił mnie jednak mus jeżynowy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. serniki uwielbiam. wiedeńskiego jednak jeszcze nie jadłam, pomimo, że to najsłynniejszy z serników. ale Twój kusi mnie i powoduje, że chyba go upiekę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sernik wiedeński to mój ulubiony, ale z takim musem, to byłaby dopiero rozpusta!:)

    OdpowiedzUsuń