Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


3 września 2011

Ogórki na zimę w zalewie curry




Obiecane wczoraj ogórki mojej mamy :) Tych również osobiście nie robiłam :) Miałam tylko przyjemnośc osobiście jej jeść :) Polecam baaaardzo :)

Składniki na zalewę:

2,5 szkl. wody
1 1/4 szkl. octu 10%
1 1/4 szkl. cukru
2 łyżki curry
2 łyżki gorczycy
2 łyżki soli

ponadto:

ogórki gruntowe
papryka czerwona
cebula


Ogórki umyć, obrać i pokroić wzdłuż na ćwiartki. Składniki z zalewy zagotować. Do każdego słoiczka powkładać po 2-3 kawałeczki obranej papryki i  po kawałeczku cebuli. Powkładać ciasno ogórki. Zalać zalewą i pasteryzować ok 5 min.
Porcja zalewy wystarczy na ok. 8 słoików.

Smacznego :)




10 komentarzy:

  1. u mnie też się robi ogórki w zalewie curry i są bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje ogórki Elizo przypadłyby do gustu mojemu mężowi bo lubi bardzo z dodatkiem octu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) to polecam tym bardziej :) Są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam już bardzo dużo o ogórkach w curry ale nie byłam przekonana.. ale te wyglądają tak pysznie, że może się przekonam do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio próbowałam i zdecydowanie polecam !

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja takich jeszcze nie jadłam:( Ale myślę, że by mi smakowały... bardzo!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zalewacie gorącą czy wystudzoną zalewą? wczoraj zrobiłam i zalałam gorącą, nie wiem czy dobrze zrobiłam?

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jest wrząca tylko tak troszkę przestudzona. Tyle ile czasu zajmuje powkładanie ogórków i papryki do słoików :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też takie robię - Twoje wyglądają zjawiskowo :-)

    OdpowiedzUsuń