Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


10 lutego 2012

Kruche serduszka w czerwieni na walentynki



Walentynki się albo kocha albo nie.... Przeciwnicy tego święta zarzucają mu skomercjalizowanie. Ja osobiście uważam że jest miłe i sympatyczne, a na szczególną kolację przygotowywaną w ten dzień warto czekać rok... Ja juz obmyślam co zrobić a póki co ... coś dla moich dzieci w klimacie walentynkowym, jako że święto wkroczyło już nawet do przedszkoli i szkół ;)
Przepyszne kruchuteńkie maślane ciasteczka. Przepis na nie wypatrzyłam na blogu Słodkie fantazje. Polecam Wam baardzo, bo to jedne z lepszych kruchych ciasteczek jakie jadłam :)


Składniki:
300g mąki krupczatki
150g zimnego masła
2 żółtka
1/2 szkl cukru pudru
skórka otarta z 1/2 cytryny
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (klik)
odrobina czerwonego barwnika ( u mnie Wilton w żelu)
patyczki szaszłykowe do nabijania


Wszystkie składniki bardzo dokładnie posiekać. Ja całośc wrzuciłam do malaksera i wyrobiłam gładkie ciasto. Ulepić kulę i wstawić do lodówki na ok 1 godz. Po tym czasie wyjąć na opruszoną mąką stolnicę i rozwałkować na grubość ok 3-5mm. Foremką do serduszka wycinać ciasteczka i nabijać je delikatnie na patyczki. Układać na blasze wyłożonej papierem lub matą do pieczenia. Piec w nagrzanym wcześniej do 180 stopni piekarniku przez ok 15 minut. Studzić na kratce. Ja swoje ciasteczka po wystudzeniu  popakowałam dodatkowo w celofan i przewiązałam rafią.
Smacznego


 

 


14 komentarzy:

  1. ale słodkie, super prezent na walentynki, ciasteczka od serca w kształcie serca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. rozkoszna jest czerwień tych serduszek!

    OdpowiedzUsuń
  3. Można nie kochać Walentynek, ale takie serduszka pokocha się od razu. Piękne!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki kolor intensywny! Myślę, że takie ciasteczka są dobre nie tylko na walentynki :) w końcu każdego dnia powinniśmy mówić najbliższym nam osobom jak wiele dla nas znaczą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo piękne i pomysłowe! Słodziaki:) Dzieci pewnie były zachwycone!?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Bardzo się podobały :) Paniom w przedszkolu też :D

      Usuń
  6. piękne są! też uważam że to bardzo miłe święto, warte by zatrzymać się na chwilę spojrzeć sobie w oczy i wyszeptać miłe słówko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacyjne :-), super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. :) Badzo dziękuję Wam za wszystkie ciepłe słowa :D

    OdpowiedzUsuń
  9. dlaczego ja ich wcześniej nie znalazłam.. ehh może zrobię na urodziny.

    OdpowiedzUsuń