Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


6 czerwca 2012

Muffinki malinowe z kruszonką

 


Przepyszne, idealnie słodkie z cudownie pachnącymi malinami i chrupiącą kruszonką. Najlepiej smakują jeszcze ciepłe, ale niemniej smaczne są na zimno lub po podgrzaniu ;) Przepis pochodzi z książki "Mufinki-Le Cordon Bleu".  Polecam baaaardzo zwłaszcza miłośnikom malin.

Składniki na 12 szt:

375g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
115g brązowego cukru
150g świeżych malin (mogą też być mrożone ale nie rozmrażamy ich wcześniej)
2 jajka
250 ml mleka
125 stopionego masła (lub oleju)

Składniki na kruszonkę:

25g mąki pszennej
25g mąki krupczatki
30g miękkiego masła
2 łyżki brązowego cukru

Wszystkie suche składniki plus maliny wymieszać w dużej misce. W osobnym naczyniu rozkłócić jajka z mlekiem. Do mąki wlać mleko z jajkami i stopione masło. Wymieszać szybko łyżką do połączenia składników. Formę na muffinki wyłożyć papilotkami. Nakładać ciasto do wysokości 3/4.
Składniki kruszonki dobrze zagnieść. Posypać wierzch muffinek. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 30 min w temp. 210 stopni. Po upieczeniu zostawić w formie jeszcze 5 min. a następnie wyjmować i studzić na kratce.
Smacznego :)


 
 
 

12 komentarzy:

  1. pyszne, i tak na bogato z kruszonką, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają:) Ale ten stojak na muffinki to super sprawa! Bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie i pięknie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają przepysznie, czekam na malinowy sezon:)
    ten stolik też mi się bardzo podoba:)

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają przepysznie, czekam na malinowy sezon:)
    ten stolik też mi się bardzo podoba:)

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ piękne! Apetytu mi narobiłaś na maliny zamknięte w pysznej muffinie:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszelkie słodkości z kruszonką ubóstwiam i najpierw kruszonkę skubię :) Bardzo apetyczne babeczki;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak. Każde owocowe muffiny z dodatkiem kruszonki to strzał w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro polecasz milosnikom malin, to ja na pewno sie skusze!

    OdpowiedzUsuń
  10. Muffinki to jest to :) Pycha! a do tego z super kruszonką to już w ogóle strzał w dziesiątkę ;]
    zrobiłam te i z jagodami i nie wiem umiem się zdecydować, które lepsze ;]
    Pozdrawiam,
    Kuchniakasi.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam !!! Wyszły puszyste, delikatne i malinowe ;))) Co prawda maliny dałam z nalewki, którą właśnie dziś zlewałam, ale to tylko podniosło walory smakowe. Muszę przyznać, że jak tylko znalazłam Twój przepis, to od razu wiedziałam, kiedy go przetestuję.
    Teraz czekam na sezon malinowy i to będą moje popisowe muffiny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się bardzo :) Też je uwielbiam :) Pozdrawiam :)

      Usuń