Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


27 kwietnia 2012

Zupa krem paprykowo-pomidorowa




Za oknem pięknie świeci słońce. Wszystko kwitnie, napawa optymizmem, radością i chęcią do życia. Tylko że z drugiej strony okna jestem zasmarkana ja, z gorączką, bólem gardła, kaszlem tak gigantycznym, że chyba już wszyscy sąsiedzi wiedzą że choruję ... O tej porze roku zwykle mam zwiększoną chęć na rzodkiewki, sałatę, ogórki i wszelaki inne zielone pyszności.... Z reguły... ale nie dziś... Dzisiaj pomimo 20 stopni za oknem umieram z zimna, trzęsę się pod podwójnym kocem i marzę o gorącej zupie... Nienormalne nie? Nie miałam siły na wymyślne gotowanie, więc zamiast pieczonej papryki pojawiła się surowa, ale zdała egzamin świetnie :) Zapraszam Was na błyskawiczną zupę krem z papryki i pomidorów :)


Składniki:
100g czerwonej papryki
30g cebuli
150g pomidorów
2 kostki rosołowe najlepiej domowe
(klik)
100g serka topionego
200 ml śmietany
woda
20gkaszy jaglanej


wykonanie thermomix
W suchym naczyniu zemleć kaszę jaglaną 30s/obr.10.  Wszystkie składniki oprócz wody zmiksować 50s/obr.7-8. Uzupełnić wodą do 1 litra  i gotować 8 min/temp. 100/obr.1. Po ugotowaniu nałożyć miarkę i przytrzymując zmiksować 20s/obr.8


wykonanie tradycyjne:
Kaszę jaglaną zmielić blenderem lub malakserem. Wyłożyć do miseczki. Do malaksera włożyć pozostałe składniki i dokładnie zmiksować. Uzupełnić wodą do 1 litra, przelać całość do garnka, wsypać wcześniej zmieloną kaszę wymieszać i gotować 8-10 minut. Po tym czasie jeszcze raz zmiksować blenderem.
Smacznego :)
 
 



źródło inspiracji: "Dobre gotowanie - thermomix na każdy dzień"

6 komentarzy:

  1. Pięknie się prezentuje ta zupka!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na chorobę nie ma nic lepszego ja gorąca zupa!:) Wracaj do zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne smaki! A Thermomixa ma moja mama, moze podesle jej przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis, wypróbuję na pewno! Bardzo lubię takie zupki! Wracaj szybko do zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki, dzięki, dzięki!!!!! Pani na prezentacjii robiła nam taką zupe i od dwóch lat mi się śni, ale nie mogłam nigdzie znaleźć przepisu. I wreszcie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Termomix to cudowne urzadzenie świetnie i szybko przygotowuje się dania. Bardzo dobry jest sos paprykowo pieczarkowy

    OdpowiedzUsuń