Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


19 kwietnia 2012

Pizzetta z kozim serem, prosciutto i figami



Absolutnie pyszna... i niech Was nie zwiedzie minimalna ilość składników. Pizza mimo iż niewielka jest bardzo sycąca... a jak pachnie... Zdecydowanie dzisiejszy przepis to jeden z moich faworytów. No i po raz pierwszy zdecydowałam się zrobić inne niż do tej pory ciasto. Warto było... Polecam wam i to baaardzo :)


Składniki na 4 pizzetty:
375g mąki pszennej
8g drożdży w proszku
1/2 łyżeczki soli
250 ml ciepłej wody
1 łyżka oliwy

ponadto:
100g pokruszonego sera koziego
2 duże pokrojone na cząstki figi
8 plastrów prosciutto (ok.100g)
liście rukoli lub roszponki


Wszystkie składniki na ciasto bardzo dobrze wyrobić (najlepiej malakserem). Pod koniec wyrabiania dodać oliwę i jeszcze chwilę wyrabiać. Kulę ciasta włożyć do opruszonej mąką miski, przykryć ściereczką i odstawić na 30-40 minut, aż podwoi objętość.
Po tym czasie ciasto wyłożyć na stolnicę, leciutko wyrobić i podzielić na 4 części. Z każdej zrobić placuszek o średnicy ok. 15 cm. Boki leciutko podwinąć. Ułożyć na dwóch blaszkach wyłożonych matami do pieczenia. Ciasto posmarować sosem. Na nim ułożyć pokruszony ser, figi i prosciutto. Odstawić na chwilę nagrzewając w tym czasie piekarnik. Skropić oliwą (najlepiej taką w atomizerze). Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 220 stopni ok 15-20 min, aż pizzetty będa gotowe. Podawać posypane listkami rukoli lub roszponki.
Smacznego :)





inspiracja: "Podróże kulinarne - kuchnia włoska"




11 komentarzy:

  1. Eliza, zakochałam sie w tej pizzy! Muszę ją zrobić i to jeszcze w tym tygodniu, bo takiego smaku mi narobiłaś, że hej! Wprawdzie mam swoje ulubione ciasto, ale wszystko co na górzę "zapożyczę" od Ciebie :)A ja jeszcze na diecie, ciekawe jak się powstrzymam, żeby zjeść jej nie wiecej niż kawałeczek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez włąśnie zawsze robie pizze na swoim ulubionym cienkim cieście a tutaj zaryzykowałam i wyszło pysznie. Ciasto nie jest zupełnie cienkie tylko ciut wyższe ale na pradwe dobre :) Zdecydowałam się na nie gdyż przepisy z tej książki są trzykrotnie sprawdzane podczas słynnych testów kulinarnych "Australian's Women Weekly" Dzięki temu mam pewność że na bank się uda i będzie smaczne :)

      Usuń
  2. Rewelacyjnie wyglada! Bardzo włosko:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, a gdzie Ty figi znalazłaś! Tak tęsknie za tym smakiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) no właśnie tez się zdziwiłam że je widzę :) W Kauflandzie były :)

      Usuń
  4. Podoba mi sie dodatek fig, bardzo intrygujacy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Super połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudo! Muszę wypróbować kiedyś!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie kusi ta mini pizza z serem kozim....
    Moze sie uda zrobic dzisiaj na kolacje???

    OdpowiedzUsuń
  8. odkąd robię ciasto z tego przepisu zostałam mistrzynią pizzy :) Gości u mnie na stole raz w tygodniu.

    OdpowiedzUsuń