Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


16 września 2013

Zebra

 


Ciasto mojego dzieciństwa... zebra :) Wieki go nie jadłam :) Piękną w przekroju pasiastą babkę zna chyba każdy. Przepis wygrzebany ze starego zeszytu mojej babci. Polecam :)


Składniki:
5 jajek
1 szkl. cukru
1 szkl. oleju
1 szkl. napoju gazowanego typu fanta, sprite (może być też piwo cytrynowe typu radler)
2 łyżeczki cukru waniliowego lub ekstraktu waniliowego
1 łyżka proszku do pieczenia
2,5 szkl mąki + 3łyżki
3 łyżki kakao


Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Pod koniec ubijania dodawać cukier. Następnie kolejno dodawać żółtka, napój, olej, ekstrakt, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej dodać 3 łyżki kakao, a do drugiej 3 łyżki mąki. Tortownicę 24 cm natłuścić i wysypać kaszą manną. Ciasto wlewać po 3 łyżki raz jasne raz ciemne centralnie na środek tortownicy. Kolejno powinny układać się nam kręgi -pasy. Należy tylko pilnować by robić to równo i osobnymi łyżkami do dwóch kolorów ciasta. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 90 minut. Pierwsze 30 minut w temp160 stopni a następnie co 30 minut zwiększać o 10 stopni. Po 90 minutach patyczek wkłuty w środek ciasta powinien być suchy. Ciasto można posypać cukrem pudrem polać polewą czekoladową lub roztopioną w kąpieli wodnej czekoladą. Smacznego :)





10 komentarzy:

  1. Też ją lubię piec, Tobie wyszła super! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to się nazywa ciacho idealne!:) cudownie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wieki nie jadłam zebry!Wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda pięknie:) uwielbiam zebr ę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To też ciasto mojego dzieciństwa :) Fajnie, że przypomniałaś przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo często piekę taką zebrę i bardzo ją lubię:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też taką piekę jest super ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O,to również ciasto mojego dzieciństwa i też dawno nie jadłam.
    Wspaniała jest u Ciebie, jaka puchata. :)

    OdpowiedzUsuń