Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


12 marca 2012

Gruszki na parze z truskawkami i sosem waniliowym



Zestaw idealny... Delikatna, rozpływająca się w ustach gruszka, truskawki i pyszny aksamitny sos waniliowy... Czegóż chcieć więcej... dla mnie rewelacja. Gruszkę na parze jadałam już wielokrotnie, jednak dopiero w takiej odsłonie ją pokochałam... Sos waniliowy to ten sam jaki robiłam tutaj, Polecam Wam bardzo :)


Składniki na 4 porcje:
4 gruszki
sok z 1 cytryny
4 truskawki



Gruszki obrać, przekroić na pół i delikatnie wyciąć środek. Ja przygotowywałam je w thermomixie (przystawka varoma/temp.varoma/20 min/obr2) ale można również w tradycyjny sposób na np dużym sitku ułożonym na garnku z małą ilością wody. Gruszki skropić sokiem z cytryny i gotować na parze do miękkości ok 15-20 min. W tym czasie przygotować sos.


Składniki na sos:
3 żółtka
2 łyżki cukru zwykłego
2 łyżki cukru waniliowego (klik)
1 łyżka skrobi ziemniaczanej
3 średnie laski wanilii
450 ml mleka tłustego (użyłam prawdziwego wiejskiego)


Jajka umyć i sparzyć wrzątkiem. Laski wanilli przeciąć wzdłuż i wyskrobać dokładnie ziarenka. Żółtka, cukry, skrobię, ziarenka i mleko dokładnie zmiksować. Wlać do rondelka, dodać wyskrobane laski wanilii i podgrzewać na małym ogniu do zgęstnienia (nie gotować! Sos ma być bardzo mocno podgrzany). Wyjąć laski wanilii.

Połówki gruszek układać na talerzyku, polać sosem waniliowym, udekorować truskawkami i listkiem mięty. Pozostały sos można pzechowywac w lodówce 2-3 dni :)
Smacznego :)




4 komentarze:

  1. Pyszności... gruszki, truskawki i do tego wanilia... obłęd w oczach, a w ustach jeszcze większy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł.Muszą być rewelacyjne!:)

    OdpowiedzUsuń