Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


3 kwietnia 2012

Zupa krem szpinakowa z roszponką i nutką cytryny



Absolutnie pyszna. Jedna z lepszych zup jakie miałam okazję ostatnio jeść. Oczarowała smakiem nawet moje dzieciaki, które do szpinaku podchodzą niestety jak pies do jeża ;) Zupka o pięknym wiosennym kolorze. Robi się ją błyskawicznie. Doskonale zda egzamin zarówno na codziennym jak i świątecznym obiedzie. Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
150g świeżego szpinaku
spora garść roszponki
2 ziemniaki
2 cebule
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
1 litr bulionu drobiowego
1/2 szkl. śmietany
1 łyżeczka soku z cytryny
sól, pieprz


Obrane cebule i ziemniaki pokroić w kostkę i chwilę smażyć na rozgrzanej oliwie. Dodać szpinak i roszponkę i dusić pod przykryciem 5-7 min. Następnie zalać gorącym bulionem i gotować na niewielkim ogniu 20-25 minut pod przykryciem. Obrać czosnek i przecisnąc przez praskę, dodać sok z cytryny oraz śmietanę i całość zmiksować. Doprawić solą i pieprzem. Podawać z grzankami lub jajkiem ugotowanym na twardo i pokrojonym w ćwiarteczki.
Smacznego :)






źródło inspiracji: "Zupy" Hanna Szymanderska z moimi zmianami





6 komentarzy:

  1. mam taki sam ręczniczek xd
    ajć, ale apetyczna bulionóweczka. wiosenna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham szpinak pod każdą postacią, więc na pewno ta zupka też przypadłaby mi do gustu, po świętach zrobię, będzie jak znalazł po świątecznym przesycie. :) A Ty Kochana uważaj na chory paluszek, delikatnie się z nim obchodź i nie szalej już z nożami. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością by mi posmakowała. Szpinak lubię, a takie wiosenne zupy to uwielbiam:)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo w moim typie - na pewno wyprobuje! Zdjecia wygladaja niezwykle zachecajaco.

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda przepysznie! Uwielbiam szpinak, ale w zupie go jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi być pyszna.Świetne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń