Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


7 lutego 2012

Kokosowy deser z kaszki manny



Czy już Wam pisałam że kocham kokos? :) Jasne że pisałam.... Uwielbiam wszystko co kokosowe zarówno na słodko jak i wytrawnie. Jak zobaczyłam ten pudding u Dusi od razu wiedziałam że mi zasmakuje :) Nie myliłam się. Jest pyszny z delikatnym smakiem kokosa. Polecam :)



Składniki na 3-4 porcje:
360 ml mleka
3 łyżeczki cukru*
3 łyżki wiórek kokosowych
4,5 łyżki kaszy manny**
150 ml wody
syrop malinowy, konfitura lub czereśnie
w zalewie


W rondelku zagotować mleko z cukrem i kokosem. Kaszkę manną rozmieszać w zimnej wodzie. Wlać do gotującego się mleka i energicznie mieszać do zgęstnienia. Przełożyć do pucharków i odstawić do wystudzenia. Podawać z konfiturą malinową, syropem malinowym lub np. kandyzowanymi czereśniami w słodkiej zalewie.
Deser można serwować w pucharkach lub na talerzyku deserowym. Wówczas należy go mocniej schłodzić i zostawić na całą noc w lodówce Przed samym podaniem zanurzamy na kilka sekund pucharek we wrzątku i przekładamy deser "do góry dnem" tak jak panna cottę i polewamy konfiturą.

*ilość cukru można zwiększyć nawet do 4-4,5 łyżeczki jeśli knfitura nie jest mocno słodka
**kaszki manny można dać odrobinę mniej lub płaskie łyżki jeśli nie chcemy zbyt mocno "zbitego" deseru :)
Smacznego :)






8 komentarzy:

  1. Elizo, wygląda pysznie! A wiesz, ja wprst uwielbiam desery z kaszy manny... chyba zostało mi z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kokos! Deser wygląda pięknie i bardzo smacznie :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. i w jaki fajny sposób można zaczarowac zwyczajną kaszkę mannę ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda strasznie apetycznie!!! Sięgam po jedną porcję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie podany, ostatnio robiłam podobny ale tak ładnie nie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ahahah teraz się cofnęłam i patrzę że to ode mnie przepis, miło mi bardzo :*

    OdpowiedzUsuń