Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


1 lipca 2012

Lody pistacjowe




Fantastyczne, mega kremowe o idealnej konsystencji. Jedne z lepszych jakie jadłam o mocnym wyczuwalnym smaku pistacji, których nie sposób pomylić z niczym innym. Przepis znaleziony na blogu Domi w kuchni z moimi minimalnymi zmianami. Polecam Wam baaaaardzo :)


Składniki:
250g serka mascarpone
100g pistacji solonych (!) zmielonych + garść grubo posiekanych (to jest ok.250g pistacji w łupinkach)
50ml śmietany kremówki 30-36%
3 jajka
szczypta soli
4 łyżki cukru


Serek mascarpone wsadzić do zamrażalki na ok 20-30 min. Jajka dokładnie umyć i sparzyć wrzątkiem. Żółtka oddzielić od białek. Kremówkę ubić na sztywno. Żółtka ubić na parze z cukrem do momentu uzyskania gęstej puszystej masy. Zdjąć z ognia i jeszcze chwilę ubijać do przestudzenia. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Wyjąć mascarpone z zamrażalki i zmiksować. Do masy jajecznej dodajemy serek i śmietane i miksujemy. Następnie dodajemy zmielone i posiekane pistacje i również miksujemy. Na koniec dodajemy pianę z białek i delikatnie mieszamy. Masę przelewamy do maszyny do lodów i dalej postępujemy wg instrukcji. Mozna również lody przygotować bez użycia maszyny. W tym celuprzelewamy je do pojemnika w którym będziemy je zamrażać pamiętając o tym by kilkakrotnie podczas etapu zamrażania je przemieszać by uniknąć powstawania kryształków i ich zlodowacenia. Smacznego :)

 
 
 

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam gdy lody maja w przepisie serek mascaropne, staja się wtedy takie niesamowicie kremowe... jako miłośniczka wszystkich rodzajów orzechów, koniecznie muszę spróbować pistacjowych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pistacjowe! muszę koniecznie wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zdecydowanie jestem na tak! lody tego typu kuszą mnie niezwykle.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszą byc pyszne! Jejku,zjadłabym:)

    OdpowiedzUsuń
  5. podziwiam wszystkich, którym chce się samemu robić lody w domu, jeszcze nie doszłam do tego etapu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo się cieszę, że tak Ci smakowały :))) właśnie to w nich pokochałam, że są takie kremowe i naprawdę pistacjowe, bez sztucznych barwników i aromatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakowały i to bardzo.... a pozostało po nich tylko wspomnienie :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  7. ooo takie lody muszą być pyszne ;)))

    OdpowiedzUsuń
  8. pychota! u mnie dzisiaj też będą lody, bez mascarpone, ale z nim wypróbuję kolejnym razem:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Z mascarpone nigdy nie robiłam, jestem ciekawa smaku;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pyszne, delikatne i kremowe :) Polecam baaardzo :)

      Usuń
  10. Boskie! I od razu widac, ze naturalne. Przerazaja mnie te zielone pistacjowe lody sprzedawane w wiekszosci lodziarni...

    OdpowiedzUsuń