Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


8 listopada 2011

Zupa krem trzy sery z cukinią i brokułami



Często zdarzało mi się zrobić przysłowiowe coś z niczego co okazywało się dobre,  by potem... o tym zapomnieć... Ten blog jest idealny na takie okazje.... Nie pozwoli na to, by takie "cosie" umknęły :) Dziś miałam w lodówce wszystko i nic... Zostało troche rosołu, ale za mało by nim sobie pojadła cała nasza rodzinka ;) Był mały brokuł i maleńka cukinia... Zaczęłam wszystko wrzucać do zupy - tak z fantazją.... i marchewka jeszcze... bo jakże to tak bez marchewki :) a i cebulka bo czemu nie :) W pewnym momencie uświadomiłam sobie, że gdyby nie poszło po myśli to nawet nie znam tel do pizzy na wynos ;) Tak się spięłam, że musiało się udać :) I udało się wyśmienicie :) Polecam :)


Składniki:

  • ok 1 litr rosołu
  • 1 mały brokuł
  • 1 mała cukinia
  • 2-3 ziemniaki
  • 1 marchewka
  • 1 cebulka
  • 2-3 ząbki czosnku przeciśnięte
  • 100g sera topionego szczypiorkowego
  • 75-80 g ostrego żółtego sera
  • ok 100g sera z błękitną pleśnią (rokpol)
  • 1 łyżka koperku
  • sól, pieprz
  • śmietanka słodka (10%)

W rosole ugotować pokrojone na kawałki brokuły, cukinię, ziemniaki, marchewkę, cebulę i czosnek. Dodać serek topiony i starty żółty ser. Całość zmiksować blenderem na krem. Doprawić, dodać śmietankę i koperek. Podawać z grzankami i posypane kawałkami sera pleśniowego rokpol.

Smacznego :)








8 komentarzy:

  1. Serowa zupa...Mniam.Idealna na rozgrzewanie jesienne.

    OdpowiedzUsuń
  2. moja wlasnie ulubiona zupa to serowa, a u ciebie mega mila odmiana! sprobuje koniecznie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam kiedyś taką serową zupkę, ale bez dodaku brokuła i cukini, była bardzo dobra, więc ta będzie mega pyszna!! koniecznie do wypróbowania.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownie się prezentuje ta zupka. Musi być przepyszna:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda apetycznie i mój ulubiony rokpol...mmm

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyśmienite! Kocham połączenie brokułów i sosu serowego, a nigdy nie próbowałam połączyć go w zupę. Dobrze, że ktoś zrobił to za mnie i będę mogła skorzystać z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje kochane Guru- na ile mniej wiecej osób "wyszła" ci ta zupka? planuje menu ;)
    madda

    OdpowiedzUsuń
  8. :D Zupka pojadła nasza 4-osobowa rodzinka i jeszcze troszkę zostało na drugi dzień ale to juz nie było dla wszystkich :D

    OdpowiedzUsuń