Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


16 kwietnia 2012

Polewa a'la biała czekolada do ciast



Lubicie białą czekoladę ? U mnie w domu bez najmniejszego problemu znajduję na nia amatorów :) Właśnie dlatego postanowiłam stworzyć białą polewę do ciast. Zrobiłam to na bazie polewy czekoladowej mojej mamy i wyszło pysznie :) Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
3 łyżki wody
2 łyżki cukru
100g margaryny lub masła
4 kopiate łyżki mleka w proszku (takie "miałkie" np. Łaciate)


Wodę zagotować z cukrem, dodać margarynę i rozpuścić. Rondelek zdjąć z ognia i dodać mleko w proszku. Wymieszać bardzo dokładnie tworząc gładką lśniącą masę. Lekko wystudzić i polać ciasto.
Smacznego :)





43 komentarze:

  1. Elizo, takiej jeszcze nie robiłam. :) Do tej pory białą polewę robiłam po prostu z białej czekolady z dodatkiem słodkiej śmietanki i odrobiny masła, ale z uwagi na to, że uwielbiam mleko w proszku, coś czuję, że szybko wypróbuję tę zaproponowaną przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Palcami bym ją wylizywała od razu z garnuszka :D nie doczekałaby posmarowania na cieście ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow super, na pewno skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. taki mleczny karmel, ciekawe, na pewno wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł! Zapisuję! Lubię wszystko co ma w sobie mleko w proszku :) Białą czekoladę również lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysł tym bardziej, ze bardzo lubię mleko w proszku, przepis zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pewnego rodzaju skrzywienie. Polewy, kruszonki i lukry są często dla mnie ważniejsze niż samo ciasto. Czasami męczę się z ciastem, a na koniec, na deser zostawiam sobie kant z polewą czy lukrem i delektuję się tak długo jak mogę. Dlatego nie mogę obok Twojego wpisu przejść obojętnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie przepadam, ale mój Tomek dałby się za białą czekoladę pokroić :D
    Ale mu zrobię niespodziankę, gdy dostanie ciasto mało, że z polewą, to do tego z białą :))
    Przepis zapisuje w notatniku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm... ostatnio zaczęłam robić czekoladowe desery, więc i na pewno Twoją polewę wypróbuję:D

    OdpowiedzUsuń
  11. super, zapisuję sobie tą polewę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Eliza, fantastyczny pomysł! Na pewno wypróbuję przy jakiejś najbliższej okazji:) Strasznie smakowita...:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę koniecznie wypróbować, bo lubię białe polewy.

    OdpowiedzUsuń
  14. fajnie wykombinowałaś. Bardzo przydatny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajna polewa. Wiele razy się zastanawiałam, czy to by wyszło:) I wyszło u Ciebie, skorzystam z przepisu:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Polewa cudna , smakowo przypomina mleko z tubki pyszota.

    OdpowiedzUsuń
  17. https://www.facebook.com/RozkoszneSlodkosci
    Jutro będę miała zdjecie tej pysznej polewy

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy ktoś z Was już wypróbował te polewę? Chodzi mi o to czy zastyga tak jak prawdziwa czekolada? Chciałabym pokryć nią tort na urodziny dla dziecka i nie wiem czy zastyga całkowicie czy jest jednak lekko "półpłynna"
    Będę wdzięczna za komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polewa na tort raczej się nie sprawdzi gdyż jest lekko "lepka " ;) Duzo lepsza będzie alebo masa plastyczna albo glacage ;)

      Usuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdybym to nie ja ją robiła nie uwierzyłabym że nie ma tam ani kawałka białej czekolady. A co do lepkości - zamieniłam to w zaletę, pieknie trzyma wiórki kokosowe. Nadała prostemu biszkoptowi z mlecznim kremem ekskluzywny posmak rafaello. Polecam wszystkim!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Polewa perfekcyjna :) najlepszy przepis w necie.. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy można użyć mleko granulowane?

    OdpowiedzUsuń
  23. Polewa przepyszna, dziś wylądowała na pączkach 😀mniam.....

    OdpowiedzUsuń
  24. Jest pyszna! Zrobiłam dzisiaj i wygląda świetnie na moim serniku. :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zajebista ta polewa, ledwo sie opanowałam by dziury w garze nie wylizać!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam :) czy można ta polewe zabarwic barwnikiem aby otrzymac delikatny rozowy kolor?

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Biała czekolada jest bardzo specyficzna, ale znakomicie spisuje się i nadaje do różnej maści deserów. Ja często ją wykorzystuję w przypadku robienia pyszności według przepisów https://wkuchnizwedlem.wedel.pl i każdy deser jest wyjątkowy. Uwielbiam desery z wykorzystaniem czekolady białej, ale zwykła mleczna również może być.

    OdpowiedzUsuń
  29. A mi się zaważyła czyli z mleka zrobiło się jednak rucha a margaryna rozpuszczona oddzieliła się całkowicie

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak się zważy to trzeba dodać trochę zimnej wody. Mnie się udało uratować w taki sposób 🙂

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak się zachowuje ta polewa po zastygnięciu ?? Jest twarda czy lepka ?? Nadaje się do oblania całego tortu ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo Widzę wyżej odpowiedź na to samo pytanie ;)

      Usuń
  32. Kurcze, zrobiłam z masłem i się brzydko zwarzyła. Co robiłam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
  33. Zwarzyla sie, czemu 🙁🤔? Mozma jalos uratowac, bo jest pyszna?

    OdpowiedzUsuń
  34. Super ,ja zamiast wody daje sok z cytryny, smak nie do opisania, mniej też masła

    OdpowiedzUsuń
  35. wyszła przepyszna :) dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Dziś wypróbowałam
    Pyszna, pyszna, pyszna i do tego cudownie pokryła ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Chm a cake pops by sie nadawała ta polewa

    OdpowiedzUsuń