Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


16 kwietnia 2012

Polewa a'la biała czekolada do ciast



Lubicie białą czekoladę ? U mnie w domu bez najmniejszego problemu znajduję na nia amatorów :) Właśnie dlatego postanowiłam stworzyć białą polewę do ciast. Zrobiłam to na bazie polewy czekoladowej mojej mamy i wyszło pysznie :) Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
3 łyżki wody
2 łyżki cukru
100g margaryny lub masła
4 kopiate łyżki mleka w proszku (takie "miałkie" np. Łaciate)


Wodę zagotować z cukrem, dodać margarynę i rozpuścić. Rondelek zdjąć z ognia i dodać mleko w proszku. Wymieszać bardzo dokładnie tworząc gładką lśniącą masę. Lekko wystudzić i polać ciasto.
Smacznego :)





27 komentarzy:

  1. Elizo, takiej jeszcze nie robiłam. :) Do tej pory białą polewę robiłam po prostu z białej czekolady z dodatkiem słodkiej śmietanki i odrobiny masła, ale z uwagi na to, że uwielbiam mleko w proszku, coś czuję, że szybko wypróbuję tę zaproponowaną przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Palcami bym ją wylizywała od razu z garnuszka :D nie doczekałaby posmarowania na cieście ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow super, na pewno skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. taki mleczny karmel, ciekawe, na pewno wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł! Zapisuję! Lubię wszystko co ma w sobie mleko w proszku :) Białą czekoladę również lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysł tym bardziej, ze bardzo lubię mleko w proszku, przepis zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pewnego rodzaju skrzywienie. Polewy, kruszonki i lukry są często dla mnie ważniejsze niż samo ciasto. Czasami męczę się z ciastem, a na koniec, na deser zostawiam sobie kant z polewą czy lukrem i delektuję się tak długo jak mogę. Dlatego nie mogę obok Twojego wpisu przejść obojętnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie przepadam, ale mój Tomek dałby się za białą czekoladę pokroić :D
    Ale mu zrobię niespodziankę, gdy dostanie ciasto mało, że z polewą, to do tego z białą :))
    Przepis zapisuje w notatniku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm... ostatnio zaczęłam robić czekoladowe desery, więc i na pewno Twoją polewę wypróbuję:D

    OdpowiedzUsuń
  11. super, zapisuję sobie tą polewę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Eliza, fantastyczny pomysł! Na pewno wypróbuję przy jakiejś najbliższej okazji:) Strasznie smakowita...:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę koniecznie wypróbować, bo lubię białe polewy.

    OdpowiedzUsuń
  14. fajnie wykombinowałaś. Bardzo przydatny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajna polewa. Wiele razy się zastanawiałam, czy to by wyszło:) I wyszło u Ciebie, skorzystam z przepisu:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Polewa cudna , smakowo przypomina mleko z tubki pyszota.

    OdpowiedzUsuń
  17. https://www.facebook.com/RozkoszneSlodkosci
    Jutro będę miała zdjecie tej pysznej polewy

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy ktoś z Was już wypróbował te polewę? Chodzi mi o to czy zastyga tak jak prawdziwa czekolada? Chciałabym pokryć nią tort na urodziny dla dziecka i nie wiem czy zastyga całkowicie czy jest jednak lekko "półpłynna"
    Będę wdzięczna za komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polewa na tort raczej się nie sprawdzi gdyż jest lekko "lepka " ;) Duzo lepsza będzie alebo masa plastyczna albo glacage ;)

      Usuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdybym to nie ja ją robiła nie uwierzyłabym że nie ma tam ani kawałka białej czekolady. A co do lepkości - zamieniłam to w zaletę, pieknie trzyma wiórki kokosowe. Nadała prostemu biszkoptowi z mlecznim kremem ekskluzywny posmak rafaello. Polecam wszystkim!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Polewa perfekcyjna :) najlepszy przepis w necie.. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy można użyć mleko granulowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, zawsze robię z miałkiego

      Usuń
  23. Polewa przepyszna, dziś wylądowała na pączkach 😀mniam.....

    OdpowiedzUsuń