Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


1 marca 2013

Tort śmietanowy triple sec na 90 urodziny mojej Babci




Dzisiaj chciałabym Wam pokazać tort jaki powstał z okazji 90 urodzin mojej Babci....Szczerze mówiąc zamysł był inny, ale plany troszkę pokrzyżowało moje nie do końca dobre samopoczucie ;) No cóż tak to już bywa ;) Jako że solenizantka nie przepada za tortami ani czekoladowymi ani orzechowymi wybór padł na najprostszy w smaku i wykonaniu tort na bazie śmietany i likieru triple sec. Jeśli nie macie takiego, można go zastąpić innym ulubionym smakiem. Jeżeli korzystacie z syropów barmańskich zastępując nimi likier pamiętajcie by zmniejszyć ilość cukru ;) Syropy z reguły są słodsze. Tort powstał w oparciu o jeden z naszych ulubionych - kokosowy malibu. Pochwała prostoty. Pyszny i delikatny. Babcia była zachwycona. Może i Wam posmakuje ;) Polecam baaardzo :)


Składniki na blachę 25x35cm
10 jajek
szczypta soli
1,5 szkl (320g) cukru
1,5 szk. (200g) mąki pszennej tortowej 
1/2 szkl (70g) mąki ziemniaczanej


Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę ze szczypta soli. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać cukier a następnie kolejno żółtka i obydwie przesiane i wymieszane mąki. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia i wylać ciasto. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 175-180 stopni przez ok. 30-40 minut (do momentu suchego patyczka).
Gorący biszkopt wyjąć z piekarnika i z wysokości ok. 60 cm opuścić je w formie na podłogę. Wyłączyć piekarnik, wstawić tam ponownie biszkopt i pozostawić do wystudzenia przy otwartych drzwiczkach piekarnika. Wyjmować z formy po całkowitym wystudzeniu. 


Składniki na masę śmietanową:
1 litr śmietany kremówki 36%
1/2 szkl. cukru pudru
2 łyżeczki żelatyny
sok z 1/2 cytryny
100ml likieru triple sec (może być też syrop barmański ale wówczas zmniejszyć ilość cukru)

Śmietanę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać cukier oraz sok z cytryny i likier. Żelatynę rozpuścić w niewielkiej ilości gorącej wody, wymieszać i dodać do śmietany. Dokładnie zmiksować nie dopuszczając do powstania grudek. Schłodzić

Składniki na masę do dekoracji:
250g serka mascarpone
200ml śmietany kremówki
2 łyżeczki cukru pudru

ponadto:
wiórki kokosowe
płatki białej czekolady
cukrowe dekoracje (klik)

Śmietanę ubić ba sztywno. Pod koniec ubijania dodać cukier puder. Serek mascarpone lekko zmiksować. Wymieszać delikatnie ze śmietaną a następnie zmiksować chwilę.Schłodzić


Na kartce papieru A4 narysować cyfry "9" i "0" Wyciąć je i przyczepić do biszkoptu za pomocą np. szpilek. Ostrym nożem wyciąć dokładnie kształty cyfr a następnie każdą z nich przeciąć wzdłuż na 3 blaty i naponczować je lekko osłodzoną wodą z dodatkiem likieru triple sec).
Masą śmietanową przełożyć blaty. Posmarować dokładnie boki i wierzch tortu. Schłodzić.
Gdy cyferki są już na tyle sztywne, że można je przenosić umieszczamy je delikatnie na dekoracyjnej podkładce tortowej. Jeśli jest potrzeba smarujemy wierzch i boki jeszcze raz tym razem masą do dekoracji. Boki tortów obsypujemy dokładnie wiórkami kokosowymi. Wierzch obsypujemy dokładnie płatkami białej czekolady. Tylkami dekoratorskimi ozdabiamy krawędzie cyfr. Na koniec układamy kwiaty z masy plastycznej. Schłodzić. Smacznego :)



 
 
 
 
 

14 komentarzy:

  1. Bajeczny tort! Nie dziwię się, ze Babcia była zachwycona:) Tak w ogóle to najlepsze życzenia dla Solenizantki i nie stu, a dwustu lat życia w zdrowiu i z Rodziną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny ten tort, a nawet dwa torty:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, jestem pod wrażeniem!!!!!!!! Prześliczny!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczu nie mogę oderwać! Jest cudowny! Dużo się przy nim napracowałaś, ale chyba było warto! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ładny torcik..bo i urodzinki bardzo ładne..90-siąte...Najlepszego dla babci :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, tort jest piękny! Delikatny i śliczny no i z pomysłem.
    Wspaniała rocznica urodzin. Życz Babci dużo zdrowia ode mnie i wszystkiego najlepszego :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. blaszka 25x35 ? to ile ten tort miał cm ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak w opisie... Z biszkopta o wymiarach 25x35 wycięłam dwie cyfry. Ścinków było tyle ile widać na zdjęciu. Daliśmy radę bez problemu ;)

      Usuń
  8. Fantastycznie wygląda ten tort! Babcia musiała być zachwycona! Ja bym była :) Ja ostatnio chciałam upiec mojej ciasto to skończyło sie na tym,że zamawiałam tort z internetu , bo moje zdolności kulinarne mnie przerosły ;) Na szczęście znalazłam www gdzie ogłam zamówić tort z dostawą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam śmietanowe torty, ten tutaj wygląda prześlicznie, gratuluję pomysłu:) Szkoda, że ja nie mam zdolności jeżeli chodzi o pieczenie.

    OdpowiedzUsuń