Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


13 lipca 2011

Drożdżowe cynamonowe bułeczki lub ciasto



Odkąd znalazłam ten przpis na blogu Moje wypieki robiłam je już wielokrotnie. Moim zdaniem są doskonałe, mięciuteńkie, pachnące i jak na drożdżowe ciasto zachowują nadzwyczaj długo świeżość :)
Ostatnio robiłam je w większej blaszcze (30x42) i powstało mi w ten sposób ciasto które następnie pokroiłam w kwadraty :) Polecam zarówno wersję ciasta jak i bułeczek :)

Składniki na 20 bułeczek:
  • 600g mąki pszennej (ja dałam 650g)
  • 100g cukru (ja daję 85g)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 21g suchych drożdży lub 45g świeżych
  • 100g masła
  • 400 ml mleka
  • 2 jajka

Składniki na nadzienie:
  • 150g miękkiego masła
  • 150g cukru (ja dałam 120g)
  • 1,5 łyżeczki cynamonu

W dużym naczyniu wymiesać mąkę,sól, cukier i drożdże. Masło rozpuścić i wymieszać z mlekiem i roztrzepanymi jajkami. Połączyć z mąką. Wymieszać i dobrze zagnieść. Ciasto powinno być miękkie i sprężyste. Jeśli się klei to dodać odrobinę mąki. Przykryć i odstawić do wyrośnięcia na 25 minut
Po tym czasie ująć z ciasta 1/3 i rozwałkować na wymiar formy czyli 33x24 (uprzednio wyłożonej papierem). To będzie spód bułeczek.
Pozostałe ciasto rozwałkowac na prostokąt o wymiarach ok. 50x25
Skłądniki nadzienia bardzo dokładnie wymieszać i posmarować nimi ciasto. Zwinąć wzdłuż dłuższego boku na kształt długiej rolady. Ostrym nożem pokroić na 20 równych ok.2cm plastrów. Ułożyć je rozciętą stroną na wcześniej ułożonym spodzie casta. Nie martwić się jeśli się ze sobą nie stykają - zrobią to podczas pieczenia. Ważne by były symetrycznie rozłożone.
Pozostawić do napuszenia ok. 15 minut. Napuszone bułeczki można posmarować roztrzepanym jajkiem i piec 20-25 minut w temp. 230 stopni. Jeśli będą zbyt szybko łapały kolor - przykryć folią aluminiową :)

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. cudnie puchate i pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cynamonowe bułki to coś, co kocham. Zwłaszcza tuż po upieczeniu - miękkie, ciepłe i tak bardzo maślane...

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te bułki, też je robiłam wielokrotnie, zawsze tak samo pyszne:)
    Asiek

    OdpowiedzUsuń