Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


22 marca 2013

Dekoracje czekoladowe do ciast i deserów




Zastanawiałam się czy umieszczać ten wpis... w końcu tego typu dekoracje to żadna filozofia, ale może komuś przyda się sam pomysł :) Dekoracja wykonana w ten sposób wygląda ciekawie i elegancko. Idealnie sprawdzi się w deserach, ciastach i babeczkach. Przechowuje się idealnie w szczelnie zamkniętym pojemniku w lodówce. Polecam Wam baardzo :)



Potrzebować będziemy:
- czekoladę gorzką i białą rozpuszczoną w kąpieli wodnej
- papier do pieczenia
- worek cukierniczy z wąską tylką dekoratorską lub buteleczka dekoracyjna
- posypki cukrowe
- foremki do wycinania


* Na tacce lub desce kładziemy papier do pieczenia. Workiem dekoratorskim wyciskamy dowolne wzory (zygzaki, pałki, ślimaczki, motylki,  serduszka, nieregularne esy-floresy) Odkładamy do lodówki celem zastygnięcia. Po chwili można je już delikatnie zdejmować i układać w pojemniczku


* Na papier wylewamy rozpuszczoną czekoladę i rozsmarowujemy. Można ją posypać cukrowymi posypkami lub zrobić na niej kropki z rozpuszczonej białej czekolady. Patyczkiem do szaszłyków robimy esy-floresy. Odkładamy do lodówki na chwilkę. Gdy czekolada jest lekko ścięta foremkami wycinamy dowolne kształty np. serduszka lub nożem kroimy np w trójkąty. Ponownie wkładamy do lodówki. Gotowe zastygnięte zdejmujemy delikatnie i układamy w szczelnie zamkniętym pojemniczku w lodówce.










 


26 komentarzy:

  1. Pięknie:) ale talent, mnie to by się pewnie wszystko połamało:) babeczki wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, bardzo się przyda :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja!!!
    Jestem zachwycona i bardzo ale to bardzo dziękuję Ci za ten wpis!!
    No niby jak napisałaś,że to żadna filozofia ,ja jednak w życiu nie wpadłabym na taki pomysł.
    Od teraz będę korzystać z tego pomysłu do każdego deseru ,ciast i tortów!
    Serdeczności.
    Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięęękne !!!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. rewelacyjne, muszę sobie też takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł niby znany, ale rzadko się pamięta. Dekoracja wygląda super, mi szczególnie podobają się te trójkąty z biało czarnej czekolady. Piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. też robiłam takie ozdoby. Wyciskałam czekoladę z woreczka foliowego :P bo nie mam sprzęciorów takich jak Ty. Ale efekt taki sam. W ten sam sposób robiłam napisy na tort urodzinowy dla synka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł! Ostatnio zakupiłam książkę, w której znalazłam mnóstwo pomysłów na dekorowanie potraw u Ciebie widzę jak to wygląda w praktyce ;) Przepięknie!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne wyszły! Jestem zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dekoracje wyglądają świetnie;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie pokazane krok po kroku jak zrobić :) Babeczki w przybraniu wyglądają wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super post. Twoje ozdoby wyglądają świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hm, po prostu rozpuściłaś czekoladę w kąpieli wodnej czy ją temperowałaś?

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie tylko rozpuszczałam w kąpieli wodnej ale jeśli ja będziemy temperować to zyskamy dodatkowo piękny połysk :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy bez temperowania to się uda? ;) W jaki sposób temperujesz czekoladę i czy można robić takie ozdoby również z białej czekolady ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie temperuję. Ja ja tylko rozpuszczam w kąpieli wodnej więc kolor ma taki jak na zdjęciu i nie ma idealnego połysku :) Z białej czekolady również mogą być, należy jednak pamiętać by czekolada była bardzo dobrej jakości, wówczas ładnie się rozpuści na gładko a potem po zastygnięciu będzie sztywna :)

      Usuń
  16. Własnie chciałam przygotować napisy z białej czekolady na tort. będzie on oblany polewą z gorzkiej czekolady, to dekoracje powinnam nakładać jak polewa wystygnie prawda? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie tak - w przeciwnym wypadku ciemna czekolada rozpuści białą lub w najlepszym wypadku ja pobrudzi :)

      Usuń
  17. Piekne!!! Dzieki tobie wiem jak moge zaoszczedzic na ozdobach czekoladowych np. na tort. Teraz to nawet bede umiala zrobic. Jeszcze raz dzieki

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam Jak przechowywać takie motyle lub. Jak można je transportować by się nie uszkodzily ? Czy biała czekolada lub biała karmelowa firmy Wedel nadaję się na takie ozdoby ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekoladowe ozdoby należy przechowywać w lodówce w pojemniczku. Karmelowa lub biała sprawdzą się tak samo dobrze ;) Pozdrawiam

      Usuń
  19. Na jaki krem kłaść te ozdoby żeby się nie rozpuściły? Mascarpone ze śmietaną czy maślany?

    OdpowiedzUsuń