Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


11 lipca 2011

Kurczak pieczony na piwie



Wypatrzyłam ostatnio takie naczynie do pieczenia kurczaków (chicken roaster) ;) Rany jak się cieszę :) Do tej pory piekłam kurczaki albo w całości w brytfannie albo na butelce piwa :) Dzisiejszy przepis dotyczy właśnie tej drugiej możliwości przy czym doskonale się sprawdza do chicken roastera ;)
Kurczak pieczony w ten sposób jest mięciuteńki i bardzo soczysty. Należy tylko pamiętać by rozkroic go dopiero po ok. 15-20 minutach od wyjęcia z piekarnika - wtedy soki nie wypłyną a zostaną w mięsku ;)
Składniki:
1 kurczak ok 1,5-2 kg
papryka słodka
przyprawa uniwersalna (klik)
2-3 przeciśnięte ząbki czosnku (lub czosnek suszony)
500 ml piwa
rozmaryn

  
Kurczaka najlepiej dzień wcześniej umyć, usunąć szyję, osuszyć i dobrze natrzeć wszystkimi przyprawami. Na koniec posypać rozmarynem (ja korzystałam z suszonego).  Wstawić na noc do lodówki.
Następnego dnia nabić go na czystą butelkę piwa (wypełnioną do połowy) i postawić na blaszce.  Piec ok 1,5 godziny w temp. 180 stopni . Pozostałym piwem wcześniej odlanym polewamy kurczaka w trakcie pieczenia co 20-30 minut. Piwo znajdujące się w butelce cały czas parując nadaję kurczakowi miękkości.
Jeśli pieczemy w naczyniu typu chicken roaster, to częsć piwa wlewamy na spód naczynia, a pozostałym również polewamy :)

Smacznego :)

 

8 komentarzy:

  1. Fajne naczynie. Przydałoby mi się bo częśto piekę tego kurczaka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pieknie rumiany:) musialbyc pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z wami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nadziewam na puszkę... Jakoś zawsze mam obawy, że butelka trzaśnie pod wpływem temperatury :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wygląda a jeszcze lepiej smakuje:), Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie piekę zobaczymy co będzie :)
    Mój marynował się tylko 4h.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze tak nigdy nie piękłam kurczaka, muszę wyprbować……a wygląda……brak słów….na opisanie
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń