Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


16 maja 2011

Chleb Dukana





Przepis Klary znaleziony na forum gazeta.pl :)
Moim zdaniem najlepszy ze wszystkich chlebów Dukana które miałam okazję piec. Jego smak najbardziej przypomina smak prawdziwego chleba :) Aromatyczny i pachnący :) Piekłam też raz zastępując otręby owsiane - żytnimi i też był pyszny :) Podane składniki wystarczają na trzy chleby pieczone w blaszkach 30x12. Ja miałam blaszki 35x10 więc zrobiłam w dwóch.

Składniki:

4 szkl otrębów owsianych
2 szkl. otrębów pszennych
1 szkl. mąki kukurydzianej
2 serki wiejskie 0%  (każdy po 250g)
8 jajek
1/2 litra maślanki niskotłuszczowej
1 łyżka soli
40g proszku do pieczenia
1 łyżka suszonego koperku
1 łyżka tymianku
1 łyżka czosnku niedźwiedziego (lub 1 łyżeczka granulowanego lub 3-4 ząbki wyciśniętego)
1 łyżeczka kminku
1 łyżka suszonych pomidorów z bazylią (kamis, - ja nie dałam)

Wszystkie suche składniki bardzo dobrze wymieszać. Ser zmiksować z żółtkami i maślanką. Wymieszać z suchymi produktami. Na koniec dodac ubitą pianę z białek. Blaszki wyłożone papierem wsadzić do piekarnika rozgrzanego do 200-210 stopni i piec ok. 80-90 minut.

Smacznego :)






Posted by Picasa

7 komentarzy:

  1. Ciekawy chlebek,tyle,że na Dukanie mąka kukurydziana jest dozwolona od fazy 3-ej,a wtedy już jest to ten czas ,gdzie można zdecydowanie więcej,dzięki posiłkom królewskim.
    A jak wiadomo,chodzi tu najbardziej o pyszny chlebek na fazach początkowych,taki by zaspokoił smak codziennego chleba.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. piekę ten chlebek od pół roku - to mój przebój smakowy...zamiast mąki kukurydzianej w oryginale jest skrobia kukurydziana (mazeina). Od siebie dodałam jeszcze pieprz lub pieprz cayenne, zioła prowansalskie i tak około szklanki dodatków w rodzaju: słonecznik, dynia, siemię, płatki owsiane zwykłe robię zawsze 1/2 porcji i piekę 1 długą blaszkę - starcza mi na tydzień - zamrażam sobie porcje po 4-6 kromek i potem odgrzewam w tosterze - po domieszaniu ostzrejszych przypraw i ziaren (tym też posypuję wierzch) prawie sam można jeść - jest lekko pikantny, po prostu super...
    Agata

    OdpowiedzUsuń
  3. przed chwilom wyciągłam z piekarnika ten chlebek-poprostu super!!!!fajniewyrusł skurka chrupiąca normalnie pychotka!!!!polecam!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastepujac make kukurydziana skrobia kukurydziana proporcje zostaja te same?? Prosze o odpowiedz na maila kropek-17@go2.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanie czy proszek do pieczenia mozna zastapic drozdzami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jestem pewna. Nigdy nie robiłam tego chleba z drożdżami .... poza tym nie wiem czy w Dukanie można....

      Usuń