Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


3 grudnia 2011

Grillowane skrzydełka słodko - ostre



Przepis na te skrzydełka zrodził się w mojej głowie już jakiś czas temu i był dziełem pospołu fantazji i przypadku... Zapisałam sobie wszystko, a potem zgubiłam kartkę ;) Od tamtej pory jedliśmy je ze 3x zanim znów trafiłam z proporcjami :)
Skrzydełka smakują fantastycznie i są szczególnie ukochane przez moją córcię. Polecam :)


Składniki na marynatę:

1 łyżka golden syrupu
1 łyżka cukru brązowego
1 łyżka dżemu morelowego lub brzoskwiniowego
1 łyżka sosou sojowego
1 łyżka octu balsamicznego
1 łyżka oleju
2 łyżki keczupu
1/2 łyżeczki papryki słodkiej
1-2 ząbki czosnku
1 szczypta chili

ponadto:

ok.10-12 szt skrzydełek kurczaka

Wszystkie składniki na marynate bardzo dokładnie wymieszać w większej misce. Wrzucić skrzydełka i dobrze rozprowadzic na nich marynate. Pozostawic w chłodnum miejscu na noc.
Następnego dnia piec w piekarniku na opcji grill w temp 230 stopni ok 20-25 min do miękkości. Podawać np z frytkami i sosem czosnkowym :) Smacznego :)




4 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie. Fajny pomysł !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis na sos do kurczaka wygląda świetnie, a zdjęcia gotowych skrzydełek jeszcze lepiej. Bardzo lubię kombinować ze smakami sosów do peklowania, ostatnio wypróbowałam mieszankę miodu i sosu sojowego, też godna polecenia :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Napisała Pani, cyt.: (...) "Następnego dnia smażyć w piekarniku na opcji grill" (...)

    Droga Pani, w piekarniku się piecze, na patelni, ew. we frytownicy się smaży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Pani, dziękuję za cenną uwagę. Poprawiłam

      Usuń