Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


30 maja 2012

Podsmażane białe szparagi z orzeszkami i serem kefalotiri






Miały być na obiad ale nie doczekały ;) I one i ja :) Zniknęły jeszcze przed południem. Zapraszam Was dzisiaj na przepyszne szparagi z orzeszkami ziemnymi i serem kefalotiri. Przepis własny :) Polecam :)


Składniki:
500g białych szparagów
1-2 łyżki oliwy
sól, cukier
odrobina soku z cytryny
2-3 łyżki orzeszków ziemnych
kawałeczek sera kefalotiri (część pokroić w kostkę lub grubo pokruszyć, a część zetrzeć na drobnej tarce)

Szparagi umyć, obrać i odciąć zwłókniałe końcówki. Pokroić w 4-5 cm kawałki. Wrzucić na rozgrzaną oliwę i chwilę smażyć do miękkości. Posolić i pod koniec smażenia posypać szczyptą cukru - dzięki temu ładnie się zrumienią. Należy jednak uważać by ich nie przypalić. Dorzucić orzechy ziemne solone i jeszcze chwilkę podsmażać. Przełożyć na talerz, dodać pokrojony w kostkę ser, a wierzch posypać tartym serem kefalotiri. Skropić sokiem z cytryny. Podawać udekorowane pietruszką. Smacznego :)




5 komentarzy:

  1. Tego sera nie znam, a szparagi lubię. Wolę zielone, ale białe też dobre :)

    Pozdrawiam Elizo.
    :)

    Ps. Coś się stało ze zdjęciami? Są takie niewyraźne..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Madziu to grecki ser o pikantnym i ostrym smaku. Przepyszny :) Jeśli go nie znasz, a lubisz sery koniecznie spróbuj bo ma świetny smak :) Zdjęcia juz poprawiłam - dziękuję Ci :* Nie mam pojęcia co się stało ale musiałam usunąć i wgrywać od nowa ;) Coś się popsuło :) Pozdrawiam Cię cieplutko :)

      Usuń
  2. I ja nie znam tego sera... ale szparagi zawsze i pod każdą postacią (no może poza beszamelem :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj zjadłabym coś takiego z wielkim apetytem, Nie dziwię się, ze zniknęło wszytsko przed obiadem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniały pomysł na szparagi! do tej pory nadal ich nie próbowałam, a ta wersja wydaje mi się bajecznie prosta i pyszna! ^^ nie kojarzę jedynie tego sera...zaraz przeszukam internet :D

    OdpowiedzUsuń