Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


10 października 2011

Ciasto maślano-śmietankowe z jabłkami



Przepyszne ucierane ciasto :) Szybko się je robi i jeszcze szybciej zjada :) Trudno opisać cudowny aromat pieczonych jabłek i cynamonu jaki unosi sie jeszcze długo po jego upieczeniu. 
Przepis znaleziony na blogu Śladami Słodkiej Babeczki dostosowałam do wymiarów blachy 33x22. Polecam Wam baaardzo :) 

Składniki:

3 i 3/4 szkl mąki
4 jajka
3/4  szkl cukru
3 łyżeczki esencji waniliowej
3 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1-1i1/4 szkl śmietany kwaśnej (zastąpiłam maślanką)
190g roztopionego masła

Dodatkowo:

4-5 jabłek ( pokrojone na drobne kawałki)
2-3 łyżki cukru brązowego (w zależności od jabłek)
2-2,5 łyżeczki cynamonu (nie za dużo, ja dałam trochę więcej bo opróżniłam torebkę i za ciemne jabłka wyszły ;)


Jabłka obrać, wydrążyć gniazda i pokroic na kawałeczki. Wymieszać je z cukrem i cynamonem.
Jajka ubić z cukrem na puszysta masę. Do ubitych wlewać powoli roztopione i wystudzone masło cały czas miksując. Następnie dodać śmietanę (lub maślankę), kilka kropli aromatu waniliowego i dalej miksować. Na koniec dodajemy mąkę, sól i proszek do pieczenia. Delikatnie wymieszać. Formę 33 x 22 wyłożyć papierem. Wylać do niej ciasto. Na wierzchu wyłożyć jabłka z cynamonem i cukrem. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 50 min w temp. 180 stopni do tzw suchego patyczka. Ostudzić. Można posypać cukrem pudrem. Smacznego :)


4 komentarze:

  1. Bardzo apetycznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie Ci wyszło!! Zjadłabym kawałeczek!:) Bardzo się cieszę i jest mi miło, że skorzystałaś z przepisu:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapach cynamonu - jeden z moich ulubionych, kuchennych zapachów. :)

    OdpowiedzUsuń