Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


26 stycznia 2012

Faworki błyskawiczne na śmietanie



Błyskawiczne w przygotowaniu faworki  z dodatkiem kwaśnej śmietany. Ciasto łatwiej się wyrabia niż klasyczne, do którego potrzeba trochę siły lub mocnego robota ;) 
Faworki wychodzą jednak smaczne, a najlepiej smakują jeszcze ciepłe opruszone cukrem pudrem :) W tym roku faworkowe szaleństwo zaczęłam właśnie od tego przepisu znalezionego na blogu Słodkie fantazje. Polecam :)


Składniki:
2 szkl. mąki pszennej
1 łyżka miękkiego masła
3 duże żółtka
1 jajko
7 łyżek kwaśnej śmietany 12-18%
1 duża łyżka spirytusu
tłuszcz do smażenia
cukier puder do posypania


Wszystkie składniki bardzo dobrze zagnieść. Ciasto cieniutko rozwałkować i pokroić w prostokaty o szrokośi ok 2-3 cm i długości 8-10 cm. Na każdym prostokącie na środku zobić podłużne nacięcie o dł. ok 3 cm i przepleść przez otwór jeden z końców prostokąta.
Faworki smażyć na rozgrzanym tłuszczu z obydwu stron. Odkładać do odsączenia na ręcznik papierowy, a następnie oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :)




14 komentarzy:

  1. Mniam;) jak ja dawno jadłam faworki, aż mi ślinka pociekła jak zobaczyłam Twoje;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak zwykle sprobuje zrobic jak najszybciej- w sobote o:) mniaaaaaaaaaaaaaaaaam

    OdpowiedzUsuń
  3. Elizo, piękne Ci wyszły :) Cieszę się, że smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne faworki. Mogę jednego? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na śmietanie są najlepsze, lżejsze i mocno kruche:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kusisz mnie faworkami! mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  7. środek nocy a gdybym mogła rzuciłabym się na te faworki, uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne faworki :D Mnie się jakoś zawsze za mocno zarumieniają, a najbardziej lubię takie złote i urocze. Bardzo smakowicie wyglądają na tych zdjęciach, pewnie były pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam z Twojego przepisu, pyszniutkie były!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakowały :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. zrobiłam z Pani przepisu i były przepyszne! zapraszam także na mojego dopiero co raczkującego bloga :) chceupiec.blogspot.com i dziękuję za inspirację :) pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  11. jaką śmietanę należy dodać do faworków?

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacyjne i mega smaczne.Polecam przepis z całego serca

    OdpowiedzUsuń