Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


24 kwietnia 2012

Mini kanapeczki z pastami na mini-sucharkach




Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować pyszne przekąski, które idealnie sprawdzają się na imprezach. Znikają błyskawicznie i wszystkim smakują :) Kanapeczki takie jadłam kiedyś u mojego kuzyna (były na bagietce pokrojonej ukośnie i opieczonej w piekarniku). Tak mi posmakowały, że postanowiłam odtworzyć ich smak :) Dziś proponuję Wam trzy warianty past: oliwkową, serową i wątróbkową, ale doskonale też sprawdzi się pesto pomidorowe (gotowe lub samodzielnie wykonane z orzechów ziemnych, bazylii, sera żółtego, czosnku i suszonych pomidorów w oliwie)
Polecam Wam baaardzo :)


Składniki na pastę oliwkową:
2-3 łyżki  czarnych oliwek
1 maleńka cebulka
ok. 150g białego twarogu ( taki wiaderkowy - u mnie President)
ok 50-60g sera feta
pieprz


Oliwki i cebulkę drobniuteńko pokroić. Ja zrobiłam to blenderem. Fetę rozgnieść widelcem. Wszystko wymieszać na gładki krem i doprawić.


Składniki na pastę wątróbkową:
200g wątróbki drobiowej
2 duże cebule
sól. pieprz
1/2 łyżki majonezu
mleko
oliwa do smażenia


Wątróbkę namoczyć w mleku. Cebulę pokroić w piórka i zezłocić na oliwie. Zdjąć z ognia, wrzucić wątróbkę i smażyć do miękkości - nie za długo. Wrzucić cebule i jeszcze chwilę razem smażyć.
Zdjąć z ognia i wystudzić. Wątróbkę razem z cebulą dokładnie zmiksować na gładki krem. Dodać ewentualnie odrobinkę majonezu i doprawić.


Składniki na pastę rokpolową:
100g sera z błękitną pleśnią (np błękitny lazur)
1 maleńka cebulka
garść mieszanki sałat (np taka paczkowany mix z Biedronki)
2 łyżki orzechów włoskich
1 gruszka
sok z cytryny

ponadto:
2 opakowania mini sucharków (ja najbardziej lubię "Pano" z Biedronki)


Gruszkę obrać. Pokroić na maleńkie cieniutkie plasterki i od razu skropić cytryną (zapobiega to jej ciemnieniu).
Rokpol zmiksować razem z drobno pokrojoną cebulką. Dodać posiekane orzechy i drobno pokrojone sałaty. Wymieszać i ewentualnie doprawić do smaku.

Sucharki smarować grubo pastami. Na wierzchu kanapeczek z pastą rokpolową układać plasterek gruszki, pozostałe dowolnie dekorować. Smacznego :)


 
 


4 komentarze:

  1. Dzięki za przepisy na te ciekawe i smaczne pasty :) Potwierdzam - mini sucharki z "Biedronki" są smakowite. Pozdrawiam - Wiesia O.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam 2 kroki do biedronki. Właśnie po nie lecę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Małe pyszności imprezowe.Fajne są te kanapeczki i na pewno szybko znikają:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i nie wiem, którą pastę kanapkową bym wybrała, bo wszystkie zapowiadają się wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń