Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 kwietnia 2011

Praliny kokosowe bounty



Ja jestem maniaczką smaku kokosowego:) Pamiętam jak jeszcze w czasach liceum doprowadzałam moją kumpelę do szału swoimi perfumami o zapachu.... tak tak.... kokosu :)
Perfumy od tego czasu zmieniłam jednak zamiłowanie do smakołyków kokosowych pozostało :)
Dziś proponuję przepyszne pralinki w smaku łudząco przypominające znanego batonika ;)
Przepis pochodzi z bloga "Moje wypieki"


Składniki:


  • 200g wiórków kokosowych
  • 100 ml śmietany kremówki
  • 70g cukru pudru
  • 70g masła
  • kilka kropli aromatu rumowego
  • 200g czekolady mlecznej


Kokos wymieszać z cukrem pudrem. W garnuszku podgrzać śmietanę i masło do momentu rozpuszczenia masła. Dodać aromat. Wlać do kokosu z cukrem i bardzo dobrze wyrobić.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce (ja na kilkanaście sekund wstawiam ustawiając program - "odmrażanie". Nie wstawiać na wyższą moc bo sie zetnie i nic z tego nie będzie;).
Z masy formować kulki i maczać w czekoladzie. Zostawić do zastygnięcia w lodówce.
Dobrym rozwiązaniem jest też ulepione kulki schłodzić i dopiero później je oblewać czekoladą. Unikniemy ich rozsypywania co czasem może się zdażyć przy zbyt miękkiej masie ;).


Smacznego wszystkim :)

1 komentarz: