Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


19 października 2011

Nalewka malinowa



Nie wiem jak to się stało że do tej pory nie umieściłam tego przepisu.... Gdzieś mi się biedaczek zapodział w moich plikach ;) Nadrabiam szybciutko... chociaż z malinami to troszkę się spóźniłam :) Naleweczka wychodzi przepyszna, wspaniale pachnie i smakuje malinami, idealnie rozgrzewa w jesienne i zimowe wieczory. Polecam baaaardzo :)


Składniki:

1 kg dojrzałych malin
1 l spirytusu
1 l wody
500g cukru


Owoce przepłukac delikatnie i osdączyć. Włożyć do słoja, zalać spirytusem i szczelnie zamknąć. Odstawić na 1 miesiąc. Po tym czasie nalewkę zlać i przefiltrować. Sporządzić syrop cukrowy: Wodę zagotować z cukrem i wystudzić. Wlać do uprzednio przefiltrowanej nalewki i ponownie szczelnie zamknięte odstawić tym razem na tydzień. Po tygodniu nalewkę przefiltrować ponownie i zlać do butelek. Zakorkować i pozostawić w chłodnym miejscu na pół roku.
Smacznego :)


13 komentarzy:

  1. Fajna tak nalewka...do herbatki w zimny wieczór...tylko gdzie ja tu maliny znajdę :(

    OdpowiedzUsuń
  2. czy te wysoki buteleczki można gdzieś kupić... ? czy po prostu są one po innych alkoholach?

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy syropem cukrowym zalewamy sam spirytus odfiltrowany po miesiącu z malin czy może właśnie te maliny co zostały po odlaniu spirytusu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalewamy odlany spirytus. Maliny wywalamy albo jeśli lubimy można je zjeść ale ostrożnie bo "mają moc" ;)

      Usuń
  4. Dzięki za szybką odpowiedź. Nalewkę nastawiam jutro - mam nadzieję, że wyjdzie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. aż sama zwłaśnie zalałam maliny bo przywiozłam do domu i nie chciało mi się przy nich bawić robiąc sok. nalewka to jednak mniej zachodu i dużo więcej przyjemności!;PP

    OdpowiedzUsuń
  6. ja juz ostatni etap i na swieta juz bede degustowac :) :P pozdrawiam i dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. no przepis super, właśnie zrobiłem nalewkę i smak superaśny,smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  8. Maliny zalane ;) Sprobuje tylko zredukowac ilosc cukru :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie piłam takiej nalewki…….ale czas najwyższy spróbować, wypróbować
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń