Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


21 maja 2013

Ciasto buraczkowe z kardamonowym kremem




Do dzisiejszej propozycji wybrałam ciasto na Światowy Dzień Pieczenia z numerem 57/100. Zmieniłam jedynie rodzynki na żurawinę bo nie jestem fanem tych pierwszych. Do tej pory eksperymentowałam jedynie z ciastami marchewkowymi. Ciasto z dodatkiem buraków to była nowość. Bardzo byłam ciekawa jego smaku i powiem Wam, że mnie oczarowało.... Cudownie miękkie pachnące cynamonem z chrupiącymi orzechami z delikatnym leciutko słonawym kremem. Pyszności. Jeśli jeszcze nie próbowaliście - polecam Wam baaardzo :)



Składniki na ciasto:
100g suszonej żurawiny
60ml soku jabłkowego
3 duże jajka
175ml oleju lub rozpuszczonej margaryny
200g brązowego cukru
1,5 łyżki cynamonu
225g mąki pszennej
1 kopiata łyżka proszku do pieczenia
1 łyżka sody oczyszczonej
50g zmielonych migdałów
60g orzechów włoskich posiekanych
150g surowego buraka startego na tarce o drobnych oczkach
50g gotowanego buraka startego na tarce o drobnych oczkach


W rondelku zagotować sok jabłkowy razem z żurawiną i gotować do momentu gdy się wchłonie. Zdjąć z ognia i wystudzić.
Jaja, olej i cukier ubić na jasną masę. Mąkę wymieszać z sodą, proszkiem do pieczenia i cynamonem. Wymieszać z żurawiną, dodać zmielone migdały i dodać do ciasta dokładnie mieszając. Dodać buraki i posiekane orzechy. Dno tortownicy 22-24cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać ciasto. Wstawić do nagrzanego piekarnika i pie ok. 45 minut w temp. 170-180 stopni do momentu suchego patyczka. Upieczone ciasto wystudzić na kratce.


Składniki na polewę:
360-400g serka homogenizowanego naturalnego lub serka philadelphia
60g cukru pudru
60g wody
3 rozgniecione nasiona kardamonu lub dwie szczypty mielonego

ponadto:
posiekane orzechy włoskie do dekoracji
płatki migdałów
karmelizowane orzechy (klik)


Cukier z kardamonem i wodą gotować ok 4 minuty do momentu uzyskania syropu. Po tym czasie przestudzić i wyjąc ziarna (zmielony kardamon pozostawić). Serek ubić na puszysta masę dodając pod koniec miksowania wystudzony syrop. W razie konieczności ewentualnie dosłodzić cukrem pudrem.
Kremem posmarować wierzch i boki ciasta. Udekorować posiekanymi orzechami, płatkami migdałów i karmelizowanymi orzechami. Smacznego :)




 
 







13 komentarzy:

  1. Naprawdę było dobre?? Z burakami?? Koniecznie trzeba spróbować!

    Dziękuję za dodanie wpisu do akcji!:)
    Ewa z BaBy w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  2. Robilam kiedys buraczane brownie, bylo pyszne, wiec podejrzewam, ze to ciasto tez ujeloby mnie za serce i podniebienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj nie ładnie tak kusić z samego rana:)Ale i tak się nie opre i upieke.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto pięknie się prezentuje, a ja bardzo lubię kardamon więc tym bardziej podoba mi się przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialnie wygląda,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nabrałam wielkiej ochoty na to ciasto, wygląda cudnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę zrobić, jestem bardzo ciekawa jak smakuje. A czym można ozdobić zamiast polewy z serka? Dzieciaki nie będą chciały z serkiem, może cukier puder lub lukier?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cukier puder tez może być albo lukier ale ten krem wychodzi na prawdę pyszny! Ostatnio odkryłam serek który bardzo podobnie smakuje do philadelfi :) https://lh6.googleusercontent.com/-pAg0IQJ_-g4/UZyLMgnvuqI/AAAAAAAAKO4/IK_d3KaxXtY/w1250-h832-no/DSC02316.JPG Własnie na bazie tego robiłam i wyszło pysznie. Moim dzieciakom bardzo smakował :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  8. Z kardamonowym kremem musiało komponować się znakomicie :) Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń