Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


21 października 2013

Bacon Cheeseburger Pizza Balls czyli buchty cheeseburgerowe




Gdy zobaczyłam takie buchty na tej stronie (klik) od razu mnie zauroczyły :) Uwielbiamy buchty, ale do tej pory podawałam je w wersji na słodko. Te są o tyle inne, że z powodzeniem zastępują obiad. Bardzo smakowały całej naszej rodzince i z pewnością jeszcze nie raz sięgnę po ten przepis. Ciasto drożdżowe to publikowany już przepis na bułki na jogurcie (klik), a nadzienie pokombinowałam po swojemu. Pysznie wyszło więc polecam Wam baaaaaardzo :)


Składniki na 12 szt:
500 g mąki pszennej 
1 łyżka cukru
1,5 łyżeczki soli
8 g drożdży suchych (1 opakowanie) lub 20-42g świeżych (w zależności od tego jak szybko chcemy by wyrosły)
200 g jogurtu (naturalnego lub greckiego)
120 ml mleka
1 jajko
60 g rozpuszczonego masła
 
ponadto: 
3-4 łyżki rozpuszczonego masła
1 jajko do posmarowania 
sezam do posypania

Składniki na nadzienie mięsne:
500g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
1 cebula
1 ząbek czosnku
2 łyżeczki musztardy delikatesowej
sól, pieprz
słodka czerwona papryka
 
ponadto:
10 podsmażonych plastrów boczku lub salami
10 kostek żółtego sera (ok. 2x2cm)
1 duża cebula pokrojona w kosteczkę
keczup
zioła prowansalskie lub suszona bazylia


Mięso wymieszać z musztardą, cebulą, przeciśniętym czosnkiem i przyprawami. Smażyć na kilku łyżkach rozgrzanego oleju.
Wszystkie składniki ciasta bardzo dokładnie wyrobić (można użyć do tego malaksera lub maszyny do chleba - opcja wyrabianie/rośnięcie. ) Wyrobione bardzo dokładnie ciasto odstawiamy w misce przykryte ściereczką do wyrośnięcia na ok. 1,5 godz.(powinno podwoić swoją objętość). Po tym czasie ciasto dzielimy na 12 części, a z każdej formujemy placuszek. Układamy na nim składniki nadzienia (żółty ser, cebulkę, mięso mielone, keczup i podsmażony plaster boczku i posypujemy odrobiną ziół.) Sklejamy formując zgrabną bułeczkę. Układamy w tortownicy (30cm) wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiamy do napuszenia na ok 30 minut. Po tym czasie polewamy kilkoma łyżkami rozpuszczonego masła, smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy ziarnami sezamu.Wstawiamy do nagrzanego pieca i pieczemy ok. 30 min w temp. 200 stopni. (Jeśli zbytnio będą się rumieniły przykrywamy folia aluminiową.) Podajemy z frytkami, dowolną sałatką i ulubionymi sosami. Smacznego :)
 
 
 
 
 

7 komentarzy:

  1. Wyglądają wspaniale i napewno też tak smakują

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pomysł! Muszę być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Głodny się zrobiłem ;) Na pewno zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super! w życiu nie wpadłabym na coś takiego! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Są świetne, POLECAM, ale mi smakują lepiej bez boczku czy salami :) Zamiast tego dodałam plasterek pomidora i 2 plasterki ogórka konserwowego. Mięsko usmażyłam od razu z cebulką i dodałam pokrojoną w kosteczkę czerwoną paprykę.

    OdpowiedzUsuń