Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


5 stycznia 2012

Kurczak smażony z orzechami nerkowca



Niesamowity w smaku i błyskawiczny w wykonaniu. Oczarował nie tylko nas ale i dzieciaki. Przepis znalazłam na blogu Filozofia Smaku, troszkę go zmieniłam zastępując piersi polędwiczkami i polecam Wam baaaardzo :)

Składniki:
ok. 300-400g polędwiczek drobiowych (lub 4 piersi kurczaka)
2 łyżki sosou sojowego
3 łyżki miodu
pieprz
100g orzechów nerkowca

ponadto:
100g liści szpinaku (ja nie miałam liści więc użyłam mrożonego rozdrobnionego i tradycyjnie go poddusiłam dodając sól, czosnek, sok z cytryny i łyżkę śmietany)
1 pęczek dymki
oliwa
2 limonki


Mięso dokładnie umyć i pokroić w kostkę. W miseczce łączymy mód, pieprz i sos sojowy. Do marynaty wrzucamy pokrojonego kurczaka i odstawiamy na 5 minut.

Szpinak myjemy i osuszamy. Dodajemy posiekana dymkę. @ łyżki oliwy rozcieramy z 2 łyżkami soku z limonki i doprawiamy sola i pieprzem. Sosem kropimy szpinak

Oliwę rozgrzewamy na patelni. Wrzucamy mięso wraz z marynatą, dosypujemy orzechy nerkowca i smażymy (uwaga bo będzie mocno pryskać), aż mięso będzie miękkie. Należy uważać i stale mieszać gdyż miód może powodować szybsze przypalanie. Dobrze też jest pokroić kurczaka w drobną kostę co ułatwi i usprawni smażenie.

Usmażonego kurczaka podawać ze szpinakiem skropionym limonkami i np gotowanym ryżem.

Smacznego :)








6 komentarzy:

  1. Bardzo się cieszę, że danie Wam posmakowało;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczak, szpinak, orzechy.. Nic mi więcej nie trzeba. Kupuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności! Malwinka ma super przepisy na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. mysle, ze takie polaczenie smakuje pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny ten przepis na kurczaka! A ja polecam przepis na kurczaka z kfc

    OdpowiedzUsuń