Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


1 października 2012

Zupa ogórkowa




Ja nie mam pojęcia jak to możliwe że do tej pory nie pojawił się tutaj przepis na zupę ogórkową. Robię ją stosunkowo często, bo dzieci bardzo lubią. Najlepsza z domowych ogórków i sczerze mówiąc nigdy innych nie używałam... Raczej Was niczym w tym przepisie nie zaskoczę , bo baaardzo tradycyjny jest. Jeśli lubicie to polecam baaardzo :)


Składniki:
wywar z boczku, żeberek lub bulion drobiowy
litrowy słoik kiszonych ogórków
1 marchewka
2 łyżki posiekanego koperku
2 ziela angielskie
1 listek laurowy
4 ziemniaki
oliwa
sól, pieprz
200 ml śmietany 18%
1 łyżka mąki pszennej


Ziemniaki i marchewkę obrać. Ziemniaki pokroić w kosteczkę* a marchewkę w talarki. Wrzucić do wywaru lub bulionu, dodać ziele i listki i gotować do miękkości. Ogórki zetrzeć na tarce o grubych oczkach i podsmazyć krócióteńko na oliwie. Wrzucić do garnka (jeśli ogórki są baaardzo delikatnie kwaśne można podbić smak dolewając odrobinę (!) wody spod ogórków. Śmietanę rozmieszać dokładnie z mąką. Dolać odrobinę zupy, wymieszać różgą i wlać do garnka. Wymieszać. Doprowadzić do wrzenia ale nie gotować długo. Dodać posiekany koperek i doprawić solą i pieprzem.

*jeśli zupę robię nie na jeden, ale na dwa dni wówczas nie gotuję ziemniaków w kostkę tylko podaję świeże gotowane w danym dniu a zupę przygotowuję na samym wywarze z marchewką.
Smacznego :)

źródło: przepis własny


 

4 komentarze:

  1. uwielbiam taką ogórkową! kwaskowa, wspaniała

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię, a dawno już nie jadłam ogórkowej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ulubiona zupa, jedno z ulubionych dań ogółem. :) Ale mi narobiłaś apetytu...

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ogorkowa! :) chyba zrobie dzis :)

    OdpowiedzUsuń