Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


9 listopada 2011

Kluski śląskie



Przepis na te kluski dostałam od mojej mamy, a ta z kolei ma go od mojej chrzestnej pochodzącej z Mysłowic :) Kluski są idealne. Mięciuteńkie takie jak być powinny. Ja podaję je z reguły z gulaszem jako dodatek do obiadu lub same z dobrze wysmażonym boczkiem :) Polecam baaardzo :)


Składniki:

  • ok 1 kg ziemniaków
  • mąka ziemniaczana
  • 1 jajko
  • sól


Ugotowane ziemniaki przecisnąć jeszcze ciepłe przez praskę. Dać je do miski i wyrównać. Wybrać dokładnie 1/3, a w to miejsce wsypać mąkę ziemniaczaną. Dodać 1 jajko, szczyptę soli i dobrze wyrobić. W rękach lepić kulki, lekko je spłaszczyć, a w środku każdej zrobić palcem małe wgłębienie. Wrzucić na osolony wrzątek i gotować 3 minuty od wypłynięcia. 
 Smacznego :)




13 komentarzy:

  1. a ja wole kluski ciemne-zamiast jaka wcieram 1-2 ziemniakow:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja znałam proporcję z 1/4 mąki. Ciekawa jestem różnicy. Pozdrawiam, Joaśka

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię te kluseczki :) Twoje są bardzo kształtne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. My też je lubimy z gulaszem mmm są przepyszne i szybko się je robi :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie idealne :) też robiłam z tego przepisu kiedyś i udały się;)

    OdpowiedzUsuń
  6. najlepsze są z gulaszem... są pyszne

    OdpowiedzUsuń
  7. Schokolade ale wcierasz surowe ziemniaki?

    Joaśka tez jetem ciekawa jak smakowałoby z proporcjami na 1/4...ale wtedy chyba ze 2 jajka trzeba dać żeby się nie rozwaliło w gotowaniu?

    Dziękuję Wam wszystkim i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kluseczki pierwsza klasa! Moja córcia je uwielbia, mąż też. Ja wybieram właśnie 1/4, nic się nie rozwala, są przepyszne:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. jak kluski to i rolada i modra kapusta! :D pozdrowienia ze śląska!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydalby sie teraz do tych kluskow slaskich dobry przepis na gulasz, bardzo prosze i czekam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam kluski śląskie. Moja rodzinka to kluskożercy. Jemy je praktycznie w każda niedzielę na obiadek :)
    Ja do klusek robię pyszną roladkę i kapustkę białą i czerwoną. Po przepisy zapraszam na moją stronę: http://moja-ksiazka-kucharska.blogspot.com/2012/06/kluski-slaskie.html

    Pozdrawiam serdecznie
    Marzena

    OdpowiedzUsuń