Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


14 lipca 2011

Lody malinowe



Ku ogromnej radości moich dzieci staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami maszyny do lodów :)
Na pierwszy ogień poszły malinowe, jako że to ukochany owoc mojej córeczki :)
I chociaż ja jestem z tego gatunku, co to bardziej kawowe i kokosowe lubi, to muszę przyznać że bardzo mi smakowały :) 


Składniki:
  • 1/2 litra śmietany 30%
  • 150g cukru
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • zapach waniliowy lub śmietankowy
  • 1 szklanka malin

Jajka bardzo dokładnie umyć i sparzyć wrzątkiem. Natępnie żółtka, jajka i cukier ubić na parze na gęstą masę. Wystudzić. Śmietanę ubić do sztywności. Dodać zapach i bardzo mocno zmiażdżone maliny (w przepisie miały być przetarte przez sitko. Ja początkowo tak zrobiłam ale potem zdecydowałam się jednak na dodanie tych pesteczek z malin. Moim zdaniem tak smakują o niebo lepiej :) Wszystko dokładnie wymieszać i schłodzić w lodówce przez noc. Rano masę wlać do maszyny do lodów i postępować wg. instrukcji :)

Smacznego :)
  



5 komentarzy:

  1. Wyglądają cudnie! Nigdy nie robiłam sama lodów, ale maszyny do lodów narazie nie posiadam:(( Ale takie malinowe chętnie bym spałaszowała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczę te rączęta trzymające wafelek ....jak dla mnie to najlepsza reklama tych lodów:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo, bardzo apetyczne zdjęcia! Lody zapowiadają się smacznie:)A modelka... Cudna!
    Pozdrawiam serdecznie
    Asiek

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję :) Modelce przekazałam również i jest zachwycona ;) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń