Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


3 lipca 2012

Lody snickers




Jeśli lubicie słodko-słone smaki i jesteście fanami tych małych wciągających batoników to nie będę Was musiała długo namawiać na te lody... Są obłędne... W całości przygotowane w domu poczynając od czekolady a kończąc na masie. Do ich przygotowania nie posłużyły bowiem gotowe batoniki (choć można i tak) ale przygotowana słodko-słona czekolada mleczna z fistaszkami.
Przepis wypatrzony na blogu Taniec Smaków. Polecam Wam i to baaaaardzo :)


Składniki na kostkę czekoladową:
100g czekolady mlecznej
szczypta soli
30g orzeszków ziemnych solonych
40g masła


Orzeszki zmiażdżyć w moździerzu lub drobno posiekać. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej razem z masłem. Dodać sól, orzeszki i dobrze wymieszać. Małe prostokatne naczyńko wyłozyć papierem do pieczenia i wylać na nie masę czekoladową. Schłodzić bardzo dokładnie w lodówce najlepiej przez noc.


Składniki na masę lodową:
250 ml mleka
250 ml śmietany 30-36%
3 czubate łyżki masła orzechowego (ja zmieliłam orzeszki solone ziemne z odrobinką masła na papkę)
3 żółtka
3 łyżki białego cukru
1/3 szkl brązowego cukru

Jajka dokładnie umyć i sparzyć wrzatkiem. Żółtka ubić z 3 łyżkami białego cukru na jasna puszystą masę. W rondelku zagotować mleko, 125 ml śmietanki kremówki i brązowy cukier. Zdjąć z ognia i przez chwilkę przestudzić. Jeszcze gorące wlewać do ubitych żółtek cały czas miksując.
Następnie z powrotem przelewamy do rondelka i mieszając drewnianą łyżką podgrzewamy całość ok 1-2 minuty do czasu, aż masa zacznie gęstnieć i będzie ładnie przylegała do łyżki (nie dopuścić do zagotowania by uniknąć zważenia się masy). Zdjąć z ognia i dodać masło orzechowe. Wystudzić najlepiej przecz kilka godzin lub całą noc w lodówce.
Następnego dnia ubijamy pozostałe 125ml kremówki na sztywno i dodajemy do masy lodowej. Przelewamy ją do maszyny do lodów a dalej postępujemy wg instrukcji. Na koniec dodać posiekaną wcześniej przygotowaną czekoladę. Wymieszać. Przelać do pojemnika i zamrozić. (ja dodatkowo kilka kostek zostawiłam do posypania lodów z wierzchu).
Można też przygotować lody bez maszyny. Należy jednak pamiętać by kilkakrotnie podczas zamrażania przemieszać je by uniknąć skamienienia.
Smacznego :)





 


7 komentarzy:

  1. O, tez się do nich przymierzam od kiedy zobaczyłam je na "Taniec Smaków", teraz jestem jeszcze bardziej zachęcona ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Eliza, kolejne obłędne lody u Ciebie :) I kolejne, które wiem, że muszę szybko wypróbować, bo to zdecydowanie moje smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. te lody są genialne! gdybym miała tylko miejsce w zamrażarce, zaraz bym zrobiła xd

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne! Już zapisuję i zrobię lada chwila:)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, ja teraz też popadłam w szaleństwo robienia lodów ;) Takie słodko słone też mam w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak smakują tak jak wyglądają to już je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszą być cudowne z tymi snickersami :)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń