Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


21 października 2012

Murzynek




Dzisiaj chciałabym Was zaprosić na przepysznego murzynka.  Przepis na to ciasto znalazłam jakiś czas temu u Asi na blogu Śladami Słodkiej Babeczki, i miałam go okazje już piec wielokrotnie między innymi na Święta Wielkanocne w formie babki (tutaj klik) . Jednak takiego klasycznego murzynka nie było na blogu ;) Dzisiaj proponuję Wam więc tradycyjną jego formę . Ciasto jest rewelacyjne, wilgotne, nie za słodkie z delikatnym aromatem wina ;) Niezmiennie mnie zachwyca. Najlepszy murzynek jakiego jadłam :) Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
1,5 szkl mąki pszennej
1,5 szkl. cukru (jak ktoś nie lubi bardzo słodkiego warto zmniejszyć ilość do 1 szkl)
3 łyżeczki cukru waniliowego (klik)
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
250g masła lub margaryny
6 łyżek czerwonego wytrawnego wina
2 łyżki mleka


W garnku rozpuścić masło, dodać cukry, wino, mleko i przesiane kakao. Całość zagotować. Zdjąć z ognia i przestudzić. Następnie cały czas miksując dodawać kolejno żółtka, oraz mąkę z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać ubita na sztywno pianę z białek i delikatnie wymieszać. Ciasto wlać do natłuszczonej i wysypanej kaszą manną blaszki (12x30) i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temp.180 stopni przez 40-45 minut (do suchego patyczka). Po upieczeniu potrzymać jeszcze chwilę w formie po czym delikatnie wyjąć i studzić na kratce. Wystudzone ciasto można polać polewą.


Składniki na polewę:
2 łyżki mleka
2 łyżki masła
2 łyżki cukru
2 łyżki kakao


Mleko zagotować z cukrem, dodać masło i rozpuścić. Na koniec dodać przesiane kakao i dokładnie wymieszać rózgą. Wystudzone ciasto polać polewą .
Smacznego :)



 
 

16 komentarzy:

  1. Uwielbiam murzynka :)Z dodatkiem wina jeszcze nie piekłam, zawsze dodawałam inny alkohol. Ale z winem pewnie też pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jest perfekcyjny. Smak dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę wypróbować, uwielbiamy murzynki i pierniki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny! I ta błyszcząca polewa-cudo!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. dawno nie piekłam takiego zwykłego, nieudziwnionego murzynka. chyba muszę przypomnieć sobie jego smak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uważam, że to najlepszy murzynek na świecie:) Cieszę się, że Wam smakuje:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniałe zdjęcia!
    wielbię murzynka, a tak dawno nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja nigdy nie dodawałam alkoholu do murzynka... Piękny, a jak przepis od Asiek, to musi być pyszny!
    Piękne i kuszące zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. fantastyczny przepis! zapraszam też do mojego konkursu: http://nietylkopasta.pl/konkurs-kulinarny-ze-spizarni-na-stol-2/

    OdpowiedzUsuń
  10. Kto nie lubi murzynka????? Murzynka lubią wszyscy! Pyszna, domowa klasyka. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Baaardzo dawno nie robiłam Murzynka ;) Chyba pozwolę sobie skorzystać z Twojego przepisu :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wygląda ten murzynek bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo piękne zdjęcia, takie domowe i oddają charakter bloga :) Pozdrawiam i dołączam link z moim ciastem czekając na Pani ocenę :) http://nymuffin.blogspot.com/2014/03/chocolate-cake-ciasto-czekoladowe.html Pozdrawiam NEW YORK MUFFIN

    OdpowiedzUsuń