Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


26 października 2012

Pierogi ruskie z miętą




Uwielbiam ruskie pierogi. Przepis na nie pojawił się już tutaj, ale dzisiejsza propozycja wzbogacona jest dodatkowo o miętę. Przepis na farsz wypatrzyłam na blogu "Kulinarne Szaleństwa Margarytki" a cisto to takie które już pojawiało się na blogu np. tutaj. Polecam baaaardzo :)


Składniki na farsz:
1 kg ziemniaków (ugotowanych)
350g białego sera
3 duże cebule
2 łyżki klarowanego masła
sól, pieprz
2 łyżeczki posiekanej świeżej mięty (lub 1 łyżeczka suszonej roztartej w moździerzu)

Cebule pokroić w kosteczkę i podsmażyć na złoto. Ziemniaki oraz ser przecisnąć przez praskę, dodać miętę, przyprawy, masło oraz cebulę. Dobrze wymieszać i doprawić.


Składniki na ciasto:
400g mąki pszennej
2 łyżki oleju
1 żółtko
1 szczypta soli
1/2 szkl. ciepłej wody


Składniki na ciasto dobrze wyrobić. Jeśli jest zbyt twarde dodać trochę wody. Rozwałkować i szklanką wykrawać kółka. Na środek każdego nakładać farsz i sklejać. Wrzucać na osolony wrzątek z dodatkiem oleju. Gotować od wypłynięcia ok. 3 min. Podawać z podsmażaną cebulką. W dniu następnym pierogi można podsmażyć na patelni.
Smacznego :)
 
 
 

5 komentarzy:

  1. Łał! Ta propozycja szczerze mnie zaskoczyła. Pierogi ruskie i mięta? Nigdy sama bym tego tak nie zestawiła. Niemniej bardzo mnie zaintrygowałaś. Ciekaw jestem, jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię bardzo ruskie pierogi. Moja mama czasem dodawała miętę, ale generalnie smakują nam lepiej bez mięty jednak.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. co za pyszności!:)
    kocham pierożki ruskie:)
    dodatek mięty.. ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ smakowite te Twoje pierożki:-) Ja robię ciasto z kefirem, polecam bardzo. Jest bardziej plastyczne i wydaje mi się smaczniejsze. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie pysznie pysznie, uwielbiam ruskie, slinka cieknie już na samą myśl, ale z miętą, muszę spróbować !!!!!

    OdpowiedzUsuń