Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


10 lipca 2012

Crumble truskawkowo-porzeczkowe

 

Crumble to idealne rozwiązanie dla tych którzy z ciast najbardziej kochają kruszonkę. Deser ten jest bardzo prosty do przygotowania a zarazem pyszny. Można go robić na wiele sposobów a w zależności od użytych owoców za każdym razem będzie smakował inaczej. Raz już Wam proponowałam crumble tutaj (klik). Wówczas było ono z mieszanki różnych owoców i z nieco inną kruszonką. Dzisiaj zapraszam na słodko-kwaśne porzeczkowo-truskawkowe z płatkami migdałów :)

Składniki:
ok. 400-500g owoców (u mnie porzeczka i truskawka pół na pół)
ok.2-3 łyżki cukru (w zalezności od słodyczy owoców)
1/2 łyżki mąki ziemniaczanej

na crumble:

40g mąki pszennej
40g mąki krupczatki
40g masła
40g cukru
płatki migdałowe do posypania


Naczynie do tarty lub inne do zapiekania - natłuścić. Owoce wymieszać z cukrem i mąką ziemniaczaną. Wyłożyć do naczynia.
Składniki kruszonki bardzo szybko wyrobić palcami. Pokruszyć na wierzch owoców. Posypać posiekanymimigdałami lub płatkami migdałów.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190-200 stopni i piec ok. 35-45 min (do złocistego brązu).
Wystudzić ok 15 minut i podawać ciepłe np. z lodami lub bitą śmietaną.
Smacznego :)



 
 

7 komentarzy:

  1. to ja z ciast najchętniej wyjadam kruszonkę..;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. super i do tego posypka migdałowa, moja ulubiona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosty, piękny, szybki i pyszny. Czy można chcieć czegoś więcej? A ja do tej pory tylko na blogach oglądam, zamiast sama sobie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu koniecznie sie skuś :) To jest pyszny i błyskawiczny deser :)A najcudowniej smakuje jeszcze ze śmietaną i lodami :)

      Usuń
  4. Witam serdecznie :)
    Zrobiłam dziś ten wspaniały deser :)
    Jesteśmy zachwyceni!!!
    Wszystkim smakowało i chcą jeszcze :)
    Dziękuję i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń