Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


7 listopada 2012

Zupa krem ogórkowo-cukiniowa




Zimno, zimno, coraz zimniej... Znów łazi po mnie jakieś choróbsko... Chętnie sięgam po rozgrzewające ciepłe zupki. Dzisiejsza propozycja powstała spontanicznie z tego co znalazłam w lodówce ;) To coś pośredniego pomiędzy wcześniej już publikowanym kremem ogórkowym, a cukiniowym, bowiem łączy w sobie obydwa składniki. Wyszło pysznie więc polecam Wam baaaardzo :)


Składniki:
2 długie ogórki zielone
1 cukinia
1 średnia cebula
200 ml śmietany 12%
100g serka topionego
20g mąki pszennej
500ml bulionu drobiowego
sól, pieprz
koperek
szczypiorek


wykonanie thermomix:
Ogórki i cukinię obrać i pokroić w  kawałki. Cebulę również. Włożyć do naczynia dodać serek. Zmiksować 7s/obr. 8. Dodać mąkę, śmietanę i bulion i zmiksować 3s/obr.5
Gotować 10 min/100 stopni/obr.2. Nałożyć miarkę i zmiksować 30s/obr.10. Dodać posiekany koperek i szczypiorek. Doprawić. Podawać z groszkiem ptysiowym

wykonanie tradycyjne:
Ogórki, cebulę i cukinię pokroić w kostkę, zalać bulionem i gotować do miękkości ok 10 minut. Mąkę wymieszać ze śmietaną i wlać do zupy. Zmiksować całość bardzo dokładnie na gładki krem. Dodać szczypiorek i koperek. Doprawić. Podawać z groszkiem ptysiowym.
Smacznego :)


 
 

3 komentarze:

  1. Ładnie się prezentuje ta zupka Elizo :)
    Pozdrawiam Cię.

    OdpowiedzUsuń
  2. ogórkowa uwielbiam, więc zupa-krem na pewno by mi zasmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zupa przepyszna!! robiłam ją wczoraj, odsmażyłam tylko cebulkę i cukinię na maśle i na koniec posypałam podsmażonym wędzonym boczkiem :) dziękuję za przepis :) dodam u siebie z odnośnikiem :)

    OdpowiedzUsuń