Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 czerwca 2011

Ciasto drożdżowe z rabarbarem i truskawkami

 


Całe szczęście, że zrobiłam od razu zdjęcie. Chwilę później mogłam już nie zdążyć :) Pierwszy raz zniknęło mi całe ciasto zanim jeszcze ostygło ;) Idealne, mięciutkie, doskonało słodkie z przepyszną chrupiącą kruszonką :) Ja oprócz rabarbaru i truskawek wykorzystałam owoce które nadawały się już tylko na wypiek ;) (morela, brzoswinia, gruszka). Przepis znaleziony na blogu White Plate.  Polecam baaardzo :)

Zaczyn:
  • 20g świeżych drożdzy (lub 1 łyżeczka suchych inastant)
  • 1/2 szkl. letniego mleka
  • 1/2 szkl mąki
  • 1/4 łyżeczki cukru
Ciasto:
  • 1/2 szkl. letniego mleka
  • 1/2 szkl cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szczypta soli
  • 50g rozpuszczonego masła
  • 2 jajka
  • 2 i 3/4 szkl mąki
Do posmarowania ciasta:
  • 1 jajo roztrzepane + 1 łyżka śmietany
Kruszonka:
  • 50g mąki
  • 30g cukru
  • 30g roztopionego masła
  • 1/4 łyżeczki cynamonu

Ponadto:
  • 600-700 g rabarbaru (pokrojonego na 0,5 cm kawałki) + 75g cukru drobnego + 1/4 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 3/4 szkl. truskawek


Mleko wlać do miski, dodać drożdże i zostawić na kilka minut. Dodać mąkę i cukier - wymieszać. Przykryć i zostawić aż masa podwoi swoją objętość.
Dodać pozostałe składniki i dobrze wyrobić, aż powstanie miękkie i elastyczne ciasto. Przykryć i zostawić do wyrośnięcia na około 1 godzinę znów do podwojenia swoje objętości.


Zrobić kruszonkę: mąkę wymieszać z cukrem, wanilią i cynamonem oraz roztopionym masłem.
Blachę o wymiarach ok. 30x20cm (ja miałam ciut mniejszą) natłuścić, przełożyć na nią wyrośnięte ciasto i równomiernie je rozciągnąć.
Posmarować jajkiem wymieszanym ze śmietaną.

Rabarbar wymieszać z cukrem i przyprawą do piernika. Ułożyć rabarbar i truskawki na cieście, posypać kruszonką. Przykryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia na ok. 30-40 minut.
Piekarnik nagrzać do 180 st C. Wstawić ciasto i piec ok. 30-40 minut, aż będzie rumiane.
Przed pokrojeniem ostudzić.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. ale pieknie wyrośnięte! Puszyste jak chmurka :)
    Ps. zapraszam do konkursu http://wypiekizpasja.blox.pl/2011/05/Zapraszam-do-wspolnego-gotowania-Konkurs-z-firma.html
    :)

    OdpowiedzUsuń