Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


2 września 2011

Ogórki na zimę w zalewie musztardowej

 


Od razu mówię że samodzielnie ich jeszcze nie robiłam. To dzieło mojej mamy :) Uważam, że to jedne z najlepszych ogórków jakie jadłam. Rok w rok dostaję od niej starannie przygotowne słoiczki zarówno te, jak i w zalewie curry (przepis podam jutro ;) Polecam Wam baaaaardzo :)  


Składniki:

1 l wody
3/4 szkl octu 10%
2 płaskie łyżki soli
1 szkl. cukru
koper
ziele angielskie
ząbki czosnku
liść laurowy
5 łyżek musztardy
ogórki gruntowe

Ogórki umyć, obrać i pokroić wzdłuż na ćwiartki.
Wodę, ocet, sól i cukier zagotować. Do przestudzonej zalewy dodać musztardę i dobrze zmiksować. Do słoiczków (takich 0,5l) wkładać: koper, 1-2 ząbki czosnku, liść laurowy, ziele angielskie. Ogórki włożyć do słoików. Zalać zalewą i odstawić na ok 30 minut. Pasteryzować ok 3-5 min.
Podane proporcje wystarczają na ok 8 słoiczków.
Smacznego :)





8 komentarzy:

  1. Też je robię są rewelacyjne.Najlepsze jakie jadłam do tej pory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie jadłam ogórków w zalewie musztardowej. Przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja uwielbiam koszulki w oliwie na ostro z papryczką :) ale ten przepis też jest wart wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam, są pyszne, ale moje paskudy w domu, nie wiedzą co dobre... dla mnie jednej nie chce mi się nigdy robić:(

    OdpowiedzUsuń
  5. wedlug mnie są przepyszne (ja daje ocet 1 do 4) ale zapomniałas dodać ,że ogórki muszą być obrane ze skórki. nieobraane są całkiem inne

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie zapomniałam ;) Na początku opisu wykonania jest napisane że ogórki umyć i obrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. ok. 3 kg :) Takie w miarę zgrabne by się mieściły w słoiczkach

      Usuń