Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 października 2012

Puszyste placki ziemniaczane - klasyczne

 


Placki ziemniaczane pojawiły się juz na blogu. Były już z serem żółtym i z płatkami owsianymi, ale o dziwo nie było jeszcze tych klasycznych - najzwyklejszych. Te pojawiają się najczęściej. Od dłuższego czasu usiłowałam zrobić placki, które nie będą płaskie jak naleśnik, ale puchate i mięciutkie. Ubite białka dawałam zawsze, ale dopiero jak przeczytałam tutaj (klik) o odlewaniu wody - wyszło mi to co chciałam. Polecam Wam tę metodę bo sprawdza się idealnie. Nie trzeba również dodawać dodatkowej mąki ;) 

Składniki:
1 kg ziemniaków
1 duża cebula
sól, pieprz
2 jajka


Ziemniaki obrać i zmiksować blenderem. Sitko umieścić nad większym garnkiem, a do sitka włożyć starte ziemniaki. Powinny dobrze odcieknąć. Woda, która nam odcieknię odstawiamy na kilka minut (garnek lekko przechylamy), następnie delikatnie zbieramy z dna skrobię która się osadzi, dodajemy ją do ziemniaków, a płyn wylewamy. Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Ziemniaki mieszamy dokładnie z utartą cebulą i żółtkami. Doprawiamy solą i pieprzem. Na sam koniec delikatnie dodajemy pianę z białek i mieszamy. Smażymy na dobrze rozgrzanym tłuszczu z obydwu stron. Usmażone odsączamy na ręczniku papierowym. Podajemy z dowolnymi dodatkami. Ja ze swej strony polecam szczególnie te ze śmietaną i suszonymi pomidorami. Smacznego :) 

 
 
 

10 komentarzy:

  1. Bardzo lubię, choć robię rzadko,ale np. w sobotę robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mm, narobiłaś mi apetytu! :) Uwielbiam placki ziemniaczane.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja zawsze dodaję do ziemniaczanego ciasta płaska łyżeczkę proszku do pieczenia- są wtedy łatwiej strawne.I jako dodatek do nich daję własnej produkcji chutney śliwkowo-gruszkowo-jabłkowy.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie ma to jak dobry placek ziemniaczany na obiadek:) pychota

    OdpowiedzUsuń
  5. Super,takie powinny być placki.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny przepis, przepyszne delikatne placuszki. Bardzo dziekuje za kolejny super przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń