Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


20 grudnia 2012

Pijany kokosowiec




Dzisiaj zapraszam Was na przepyszne ciasto, które powinno posmakować amatorom kokosa. Pomiędzy delikatnymi kruchutkimi dwoma warstwami ciasta znajdziecie słodki, mocno alkoholowy, kokosowy krem. Ciekawostką jest dodatek kaszy manny która idealnie współgra z kokosem i jest zupełnie niewyczuwalna w masie.  
Przepis jak się okazało pojawiał się już wielokrotnie w sieci, jednak moją uwagę zwrócił dopiero gdy zobaczyłam go pierwszy raz na stronie Mojeciasto.pl korzystałam jednak z bloga Gotuje bo lubię. Polecam baaardzo :)

Przygotowywanie ciasta rozpoczynamy dzień wcześniej od namoczenia kokosu i kaszy manny w wódce.

Składniki na ciasto:
250g margaryny
4 żółtka
2,5 szkl mąki pszennej
2/3 szkl cukru
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki bardzo dobrze zagnieść, ulepić kulę i wstawić na minimum 1 godzinę do lodówki.

Ciasto podzielić na pół. Pierwszą częścią ciasta wylepić spód blaszki wyłożonej papierem do pieczenia (23x23 lub 21x28). Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 15-20 minut w temp. 180 stopni do zezłocenia. Tak samo upiec drugi placek.
Po upieczeniu odczekać chwilkę zanim się go wyjmie z formy gdyż ciasto jest miękkie. Należy uważać żeby go nie połamać.

Składniki na masę:
200g masła
3/4-1 szkl. cukru pudru (jak wolimy do smaku)
250 ml wódki czystej lub malibu*
1 szkl. kaszy manny
1,5 szkl wiórek kokosowych.

ponadto:
ok 400g dżemy z czarnej porzeczki
cukier puder do posypania

*ja robiłam z malibu gdyż jest delikatniejsze w smaku. Oryginał przepisu mówił o czystej wódce - jeśli lubicie mocno alkoholowe smaki dajcie wódkę. Można też obniżyć zawartość alkoholu rozrabiając go w proporcjach 1:1. Wybór pozostawiam wam.

Kokos i kaszę manną wymieszać dokładnie i zalać alkoholem. Wymieszać raz jeszcze i odstawić na 24h do lodówki pod przykryciem. Następnego dnia masło ucieramy z cukrem pudrem a następnie dodajemy namoczone wiórki z kaszą. Dokładnie mieszamy.

Pierwszy blat ciasta posmarować dżemem porzeczkowym i wyłożyć masę. Drugi blat ciasta również posmarować dżemem i wyłożyć na wierzch tak by dżem przylegał do masy.
Wierzch ciasta oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :)

  
 
 
 

11 komentarzy:

  1. Wygląda cudnie :) Skusiłabym się na kawałeczek i na ten piękny talerzyk także ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaję, że przepis ciekawy. Piszesz, że trafiałaś na niego wielokrotnie. Ja widzę to ciasto po raz pierwszy i bardzo mi sie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne to pijane ciasto :-) Bardzo świąteczne!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo apetycznie wygląda:) w smaku pewnie również jest boski!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubie kremy na bazie kaszy manny - nie sadzilam, ze to moze byc takie pyszne, zanim nie sprobowalam :) Naprawde eleganckie ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmmmmmmmmmmmm już sama nazwa jest pyszna:) wygląda niesamowicie aż ma się ochotę ugryźć

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda! i jak idealnie się kroi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ta kasza manna to tak na surowo? Nabrałam wielkiej ochoty na to ciasto i stąd to moje pytanie. Pozdrawiam serdecznie, a uczuleniami nie przejmować się za bardzo, bo one zmienne są a na alergeny ze środowiska domowego organizm się uodparnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dzięki :) Mam nadzieje że dowiem się troszkę więcej o alergii bo do tej pory to temat mi obcy był całkowicie....
      A jeśli chodzi o kaszę manna to tak :) Ona mam być surowa taka sypka :) Po namoczeniu całonocnym w alkoholu będzie lux :D

      Usuń
  9. Ciasto wygląda pysznie. Takiego przepisu szukałam. Niestety nie potrafię robić ciasta zagniatanego. Czy można zastąpić je ciastem ucieranym? alb np. masę wyłożyć na krakersy / herbatniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie składniki wystarczy razem posiekać i wyrobić :) To jest proste :) Na herbatnikach raczej się nie da ;)

      Usuń