Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


28 maja 2011

Ciasto migdałowe z owocami leśnymi i bezą


Pyszne ciacho. Migdałowy spód, maliny i jeżyny w środku,  a to wszystko przykryte mięciuteńką pianką bezową i chrupiącymi płatkami migdałów. Przepis wycięty z jakiegoś czasopisma wiele lat temu. Jeśli użyjecie innych owoców np. mieszanych: maliny, truskawki czereśnie, borówki należy dać mniej cukru do spodu. Ważne też, by dżem pod owocami nie był za słodki i nie było go za dużo. W tym cieście łatwo przesadzić z cukrem, a wtedy już nie smakuje tak dobrze :) Ja popełniłam ten błąd i zamiast malin z jeżynami dałam mieszankę mrożonych z Hortexu nie zmniejszając przy tym cukru...  Dżem też był ciut za słodki.... Następnym razem zapamiętam, bo przepis wart powtórzenia.

Polecam :)

Składniki:
  • 6 jajek
  • szczypta soli
  • 150g cukru (wg mnie wystarczy 140g)
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 125g mąki
  • 180g zmielonych migdałów

  • 250g malin
  • 250 g jeżyn
  • 5 łyżek dżemu malinowego niskosłodzonego 

  • 5 białek (ja dałam 1 szklankę białek)
  • szczypta soli
  • 1 szkl cukru pudru (ja dałam 3/4 szkl.)
  • płatki migdałów do posypania


 Białka ubić ze szczyptą soli, cukrem i cukrem waniliowym na sztywną pianę. Do ubitych dodawać stopniowo żółtka, a następnie mąkę i migdały. Blachę do pieczenia o wymiarach ok. 25x40 natłuścić i wysypać kaszą manną. Wyłożyć ciasto, wyrównać i wstawić do pieca. 180 stopni - 30 minut. Wystudzić.

Dżem lekko podgrzać (ważne, by nie był mocno słodki). Rozsmarować go cieńko na wystudzony spód. Wyłożyć na wierzch jeżyny i maliny.
Białka ubić na sztywno razem z cukrem pudrem i wyłożyć całość na owoce. Wyrównać. Posypać płatkami migdałów. Wstawić do pieca rozgrzanego do 170 stopni na 20 minut.
Po upieczeniu wystudzone posypać cukrem pudrem.

Smacznego :) 



  

3 komentarze:

  1. Podobało mi się go czytać. Potrzebuję na studia więcej na ten temat. Dziękuję za dzielenie nice info .. Każda droga mam zamiar zapisać się na Twoim kanale i mam nadzieję, że pisać znowu.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jak można czytać w moich jakarta hotel myślach! Wydaje się wiedzieć tak dużo o tym, jak napisał pan tę książkę w nim, czy coś. Myślę, że można zrobić z kilka fotek perlengkapan bayi do prowadzenia domu wiadomość trochę, ale zamiast tego, to jest wielki blog.Fantastyczna lektura. Ja na pewno wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wierzę, że to jeden z tak dużo informacji dla mnie ważne. I jestem zadowolony czytając Twój artykuł. Jednak chcemy obserwacji na kilka podstawowych kwestii, styl strona internetowa nie jest doskonały, artykuły w rzeczywistości ładny.

    OdpowiedzUsuń