Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


1 czerwca 2013

Sernik obłędnie kokosowy




Kocham wszystko co kokosowe. Do sernika kokosowego już się przymierzałam czas jakiś, ale  chyba żaden do końca do mnie nie przemawiał... aż do dzisiaj.... Sernik ten znalazłam u Kasi na blogu Słodkie fantazje. Jest cudownie kokosowy, a jednocześnie kremowy. Wpasuje się w gust kokoso-maniaków, ale i nie tylko ;) Od dzisiaj jeden z moich ulubionych.... Polecam Wam i to baaardzo :)


Składniki na spód:
220g ciasteczek owsianych lub pełnoziarnistych
100g wiórków kokosowych
50g gorzkiej czekolady
100g masła

Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej. Ciasteczka zmiksować dokładnie malakserem. Dodać pozostałe składniki i zmiksować raz jeszcze. Dno tortownicy (24cm) wyłożyć dokładnie papierem do pieczenia. Spód wylepić masa ciasteczkową i wstawić do lodówki.


Składniki na pastę kokosową:
200g wiórków kokosowych
3 łyżki cukru pudru


Wiórki miksować dokładnie malakserem ok. 1-2 minuty. Gdy staną się mokre i lepkie dodać cukier i miksować kolejne 2 minuty. Całość powinna nabrać konsystencji gęstej śmietany.


Składniki na masę serową:
700g tłustego twarogu zmielonego trzykrotnie (może być też ser sernikowy)
400ml mleka kokosowego
200ml śmietany kremówki
4 jajka
100g białej czekolady (rozpuszczonej w kąpieli wodnej i przestudzonej)
pasta kokosowa (ta wcześniej przygotowana)
1 szkl. cukru pudru
100g wiórków kokosowych


Wszystkie składniki bardzo dokładnie zmiksować. Na koniec dodać czekoladę i wiórki kokosowe i zmiksować raz jeszcze. Masę serową wylać na ciasteczkowy spód.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 50 minut w temp 160-165 stopni (na dolnej półce umieścić blaszkę z wodą). Po tym czasie piekarnik wyłączyć, uchylić drzwiczki i wystudzić sernik. Gdy będzie już zimny wstawić na noc do lodówki.


Składniki na krem:
200ml śmietany kremówki
100g serka sernikowego lub homogenizowanego
1-2 łyżki cukru pudru
ewentualnie śmietan fix w razie potrzeby
50g płatków kokosowych do dekoracji
8 szt. pralin raffaello do dekoracji


Śmietanę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodać cukier puder do smaku. Serek wmiksować delikatnie. Kremem posmarować wierzch sernika. Udekorować płatkami kokosowymi i pralinami oraz listkami mięty. Smacznego :)
 
 
 

26 komentarzy:

  1. Słowo "obłędnie"zawsze mnie przekonuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bajeczny już wiem co upieke na imieniny Bonifacego :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uwielbiam wszystko co kokosowe i kawowe oczywiście. Na pewno zrobię. Ależ mi ślinka leci!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach pięknie wygląda:) A my zajadamy się Pani serniczkiem kawowym - PYCHA!!! Zrobiłam tylko małą zmianę - tzn. połowę masy serowej połączyłam z kawą, chciałam spróbować czy zasmakuje Rodzince, następnym razem cały będzie kawowy :) Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis,na pewno wypróbuję przy najbliższej okazji:)Mam tak samo uwielbiam wszystko co kokosowe i serniki.Aż ochota mierze na pieczenie od samego patrzenia:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny! Ja też kocham wszystko co kokosowe. Taki sernik to bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam.Chcialam zapytac,ktory sernik wg. pani jest lepszy,ten czy drugi rowniez z pani strony"na zimno"? Troche sie boje tamtego,bo w komentarzach wielu osobom nie wyszedl,ale jednak ciekawa jestem ktory lepszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeden i drugi jest pyszny. Ten jest cudownie kremowy i delikatny . Przepyszny! Jeśli jesteś amatorem kokosowych smaków posmakuje Ci na pewno :) Jeśli boisz się zrobić tamten na zimno możesz dla bezpieczeństwa zwiększyć ilość żelatyny np o 1/2 łyżeczki... Pozdrawiam

      Usuń
  8. Witam, mam pytanie, w tym serniku nie ma mąki. czy on sie trzyma po upieczeniu od tłuszczu z mleka kokosowego i białej czekolady? pozdrawiam. Bo normalnie powinien sie rozpadac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozpada się ;) Brak mąki to nie przeoczenie. Nie do wszystkich serników ją daję. Praktycznie prawie nigdy ;) Czasami tylko 2-3 łyżki budyniu lub mąki ziemniaczanej... Sernik jest zwarty i ma doskonałą konsystencję. Pozdrawiam

      Usuń
    2. w sumie te zmielone wiórki to jest mąka tego sernika

      Usuń
  9. Ja tylko chciałam napisać, że sernik jest obłędny. Pyszny. Słodki, ale w sam raz. Kokos przyjemny... No obłędny w smaku i prosty w przygotowaniu! Wszystkim smakuje, ja podałam przepis dalej i jest niezawodny :)
    Chciałam zapytać czy ktoś pokusił się o zrobienie go na dużej blaszce prostokątnej? Może wspaniała Autorka? :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się pokusiłam w grudniu :) zwiększyłam ilość składników dwukrotnie i również wyszedł :) sernik robiony już przeze mnie wielokrotnie za każdym razem robi furorę :)

      Usuń
    2. Jakie mleko kokosowe dała Pani z puszki czy takie z kartonu np.alpro?

      Usuń
  10. Serrnik kokosowy bardzo smaczny mi wyszedł proszę o więcej takich przepisów

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszyscy napisali, że ciasto wyszło super a moje obecnie w piekarniku ponad czas i dalej cośrodku sie trzesie. Nie wiem juz co mogłam zrobić nie tak :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😜Ja je piokłam dwie godziny nakryte papierem by sie nie poopalało i ciogle sie trzęsło
      Zostawiłam na noc w otwartym piekarniku i wtedy doszło do siebie jest bardzo kremowy

      Usuń
  12. 400ml mleka kokosowego
    czy chodzi o to mleczko kokosowe z puszki - do ciasta dodać zawartość puszki całej?

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam wszystko co ma wiórki kokosowe.
    Czy mleko kokosowe to ma być z puszki czy takie z kartonu np.alpro będzie odpowiednie?

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak długo może stać sernik w lodówce? Planuje jutro zrobić czy na święta będzie zdatne do spożycia?

    OdpowiedzUsuń
  15. Robiłam jest przepyszny, będę robić na święta. Polecam jest wprost bajecznie pyszny 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się że jak ktoś spróbuje, to może nie wytrwać. . 😁

      Usuń
  16. Mogę prosić o przepis na ten sernik na zimno ten robiłam jest pysznych

    OdpowiedzUsuń
  17. Rozumiem że do mamy serowej oprócz zblendowanej mamy kokosowe dosypujemy jeszcze 100 g wiórek kokosowych.
    Czy mleko może być z kartonika?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto wyszło bajeczne 😍

    OdpowiedzUsuń