Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


6 kwietnia 2012

Mazurek kajmakowo-orzechowy z czekoladą



Pisałam już kiedyś,że najukochańszym ciastem mojego synka jest snickers na kruchym spodzie. Jakoś do tej pory zawsze kwalifikowałam to ciasto jako tarta na słodko. Na bazie tego ciasta postanowiłam stworzyć coś podobnego ale bardziej "mazurkowego" :) Wyszło świetnie więc szybko spisałam żeby nie zapomnieć. Synkowi i reszcie rodzinki też baaardzo smakowało :) Polecam Wam bardzo :)


Składniki na ciasto:
180g masła
4,5 łyżki cukru pudru
3 żółtka
300g mąki pszennej tortowej
ciut więcej niż 1/2 łyżeczki soli
3 łyżki lodowatej wody.


Wszystkie składniki ciasta bardzo dokładnie wyrobić najlepiej przy pomocy malaksera. Ciasto zawinąć w folię i wstawić do lodówki na minimum godzinę. Po tym czasie wyjąć i wylepić nim spód blachy (można pomagać sobie folią) (25x35) wyłożonej papierem do pieczenia. Ponakłuwać i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec ok 20 minut w temp. 200 stopni na złoto. Wystudzić.


Składniki na krem:
600g krówek mlecznych
kilka łyżek mleka
380g orzeszków ziemnych solonych w całości
100g orzechów ziemnych zmiksowanych na krem
ordobina oleju
100g serka mascarpone
150g czekolady mlecznej

Krówki z mlekiem umieścić w garnku z grubym dnem i dokładnie rozpuścić. Wymieszać na gładko i w miarę potrzeby ewentualnie dolać jeszcze mleka. Do gorącej masy wsypać orzechy (380g) i wymieszać.
Krem rozsmarować dokładnie na kruchym spodzie.
Orzechy ziemne (100g) dokładnie zmielić blenderem z odrobiną oleju na gładki krem. Dodać serek mascarpone i dokladnie zmiksować. Powstałym kremem dokładnie pokryć warstwę orzechową. Wystudzić
Czekoladę mleczną rozpuścić w kąpieli wodnej i polać nią dokładnie wierzch mazurka. Dowolnie udekorować.
Smacznego :)





8 komentarzy:

  1. wygląda przepysznie! i jeszcze ta masa krówkowa... ależ kusisz!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie cudo. jak dla mnie idealnie dobrane składniki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja, wygląda bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny mazurek. Ślicznie ozdobiony. Jak ja lubię mazurki!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczny!
    taki radosny, świąteczny.

    więc i Wesołego Alleluja na te święta, które już za pasem ;]
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny jest! Jestem pewna, że tak też smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy te orzechy 100 gram co trzeba zmiksować mają być solone czy nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak mogą być lekko solone :) Możesz też użyć masła orzechowego :)

      Usuń