Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


14 listopada 2011

Pączki hiszpańskie



Rewelacyjne miękuteńkie idealne w smaku pączki z ciasta parzonego takiego jak na ptysie czy karpatke. Robi się je błyskawicznie... tak samo błyskawicznie znikają :) Przepis znalazłam między innymi na blogu Śladami Słodkiej Babeczki . Pączki można polewać lukrem, dekorować dodatkowo orzechami kokosem lub po prostu tylko posypywać cukrem pudrem. Z podanego przepisu wychodzi ok. 25 pączków. Polecam baaardzo :)


Składniki:
  • 200g przesianej mąki tortowej
  • 100g masła
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 1 szkl. wody


Składniki na lukier:
  • 150g cukru pudru
  • 1-2 łyżki gorącej wody lub mleka
  • ok 2 łyżki soku z cytryny (do smaku)

Wodę zagotować z masłem i szczyptą soli. Na wrzątek energicznym ruchem wsypać mąkę i dokładnie wymieszać. Zmniejszyć gaz i cały czas mieszając podgrzewać do momentu uzyskania gładkiego świecącego ciasta, które ładnie odchodzi od ścianek naczynia. Do wystudzonego ciasta wbijać po jednym jajku nieprzerwanie miksując. Przygotować kilka lub kilkanaście kwadratów z papieru do pieczenia o wymiarach 10 cm x 10 cm. Lekko je naoliwić. Grubą szprycą wyciskać koła o średnicy 6-7 cm. Na rozgrzany olej wkładać pączki (papierem do góry). Papier ładnie powinien odchodzić. Pączki smażyć obustronnie na złoto. Pomagać sobie w przewracaniu i wyciąganiu patyczkiem do szaszłyków :)
Wystudzone polać np lukrem. (Cukier rozetrzeć w mleku/wodzie dodając do smaku sok z cytryny). Takie polukrowane można maczać w kokosie lub orzeszkach. Można też posypać lekko cukrem pudrem... i takie szczerze mówiąc najbardziej nam smakowały :)
Smacznego :)





16 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie, ale ja wolę wersje z samym cukrem pudrem :) Czy w bardzo głębokim tłuszczu trzeba je smażyć? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Nam wersja z samym cukrem pudrem też najbardziej pasowała :) a pączki najlepiej się smażą jak są zanurzone w tłuszczu na tyle, by nie dotykać dna ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale ich dużo :) pyszności



    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Elizaaaaaaaa ja Cie uduszę!!!!!!! obślniłam komputer:)niuska

    OdpowiedzUsuń
  5. W końcu je zrobiłaś... Cudowne!! Pysznie u Ciebie się prezentują:)! Prawda, że pyszne?:) No i narobiłaś mi na nie smaka! My z córcią chorujemy, więc może coś pysznego sobie zrobimy:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. :) Pysznę są :D Zdrówka Asiu dla Ciebie i córci :)
    Niuska :) ne duś, nie duś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam je! Robiłam i prezentowałam na blogu jakiś czas temu hiszpańskie churros;) Różniły się tym, że nie były okrągłe;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gniazdka bardzo je lubię, kiedyś moje ulubione cukierniowe ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm moje ulubione pączki, rewelacyjne są i ślicznie Ci wyszły, mnie wychodzą takie trochę kostropate :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne gniazdka! Wieki nie jadłam, a tak apetycznie u Ciebie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychotka, uwielbiam gniazdka ale jeszcze nie odważyłam się sama robić, jakoś tak skomplikowane to wyciskanie na papier a potem odklejanie. Może teraz spróbuję, Tobie wyszły piękne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Poproszę o dokładniejszy przepis, są pyszne ,ale jak je zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepis znajduje się na górze posta pod pierwszym zdjęciem

    OdpowiedzUsuń