Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


20 października 2011

Zupa krem z dyni




Gdyby nie ta pogoda za oknem mogłabym bez wahania powiedzieć że kocham jesień... za grzyby, za gruszki, za jabłka, za cukinie i za dynie właśnie :) To z niej zrobiłm dzisiaj pyszną pożywną i aromatyczną zupę dyniową. Inspirowałam się tym przepisem jednak znów troszke go zmieniłam :) Polecam baaardzo :)


Składniki:

1 litr bulionu warzywnego
1 kg miąższu dyni
1/2 szkl wytrawnego białego wina
1 cebula
1 marchewka
2 ząbki czosnku
1 łyżka masła
olej
100g serka topionego
sól, pieprz
kminek (u mnie mielony)
kurkuma (wg uznania)
2/3 łyżeczki imbiru
1/2 łyżeczki curry


Cebulę pokroić drobno i podsmażyc na oleju, dodać przeciśnięty czosnek. Dynię pokroić w kosteczkę i wrzucić na patelnię do cebuli, zalać winem i dusić pod przykryciem aż zmięknie. W tym czasie do gorącego bulionu wrzucić pokrojoną w plasterki marchewkę i ugotować. Gdy dynia zmięknie wrzucić całość do bulionu, dodać serek topiony, przyprawy i zmiksować na gładki krem. Dodać łyżkę masła i jeszcze raz ewentualnie doprawić. Zagotować. Podawać np z grzankami czosnkowymi .
Smacznego :)




3 komentarze:

  1. robię bardzo podobną tylko bez czosnku i kminki a za to z chili:) zdjęcia piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie ugotowałam pierwszy raz i jestem z siebie dumna, pyyyyyyszota:)


    Magda

    OdpowiedzUsuń
  3. :) bardzo się cieszę że smakowała :)

    OdpowiedzUsuń