Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


23 kwietnia 2013

Ciasto na soczku kubusiowym




Nie miałam pojęcia, że to ciasto jest takie popularne. Jadłam go jakiś czas temu u koleżanki pierwszy raz w takiej właśnie wersji. Ona z kolei przepis znalazła na blogu Gotuje bo lubię. Gdy wrzuciłam temat na Facebooku okazało się że to ciasto funkcjonuje także pod nazwą Shrek, ale wówczas sok kubusiowy zastępujemy zielonym i galaretki pomarańczowe zamieniamy na np. agrestowe. 
Ciasto wychodzi leciuteńkie, delikatne i bardzo smaczne. Zapewniam że posmakuje nie tylko najmłodszym miłośnikom soczków. Polecam baaardzo :)


Składniki na biszkopt:
3 jajka
3/4 szkl cukru
1,5 łyżeczki octu
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 szkl mąki pszennej
1/3 szkl mąki ziemniaczanej

Białka ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier i ocet a następnie kolejno żółtka. Mąki przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Dodać do masy i dokłądnie wymieszać uważając by piana nie opadła. Blaszkę* (24x36) wyłożyć papierem do pieczenia (!) Wylać ciasto i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec ok 25 minut w temp 180 stopni (do suchego patyczka). Upieczony biszkopt wystudzić.


Składniki na masę kubusiową:
1 litr soku marchewkowo-pomarańczowego typu Kubuś
3 budynie waniliowe bez cukru
6 łyżek cukru
200g miękkiego masła


Z soku odlewamy ok. 1/2 szk. Resztę zagotowujemy. W odlanej części soku rozmieszać dokładnie budynie i cukier. Na gotujący się sok wlać rozrobione proszki budyniowe i stale mieszając ugotować jak tradycyjny budyń. Powinien być gładki i bez grudek. Ugotowany zdjąć z ognia i przykryć folią. Odstawić do wystygnięcia.
Masło dokładnie utrzeć, następnie nie przerywając miksowania dodawać partiami budyń kubusiowy. Utrzeć na gładko. Wyłożyć na wystudzony biszkopt, wyrównać i wstawić do lodówki celem stężenia.


Składniki na masę śmietanową:
500ml śmietany kremówki 36%
5 łyżek cukru pudru
500g serka homogenizowanego waniliowego
1 galaretka pomarańczowa

ponadto:
2 galaretki pomarańczowe na wierzch do polania


Galaretkę rozpuścić w 250ml wrzątku i odstawić do wystudzenia.. Śmietanę ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy cukier i nadal miksujemy. Następnie dodajemy partiami serek homo a na koniec wystudzona galaretkę. Dokładnie miksujemy. Masę śmietanową wykładamy na dokładnie wystudzoną masę kubusiową i wyrównujemy. Odstawiamy do stężenia. Na wierzch ciasta wylewamy galaretki pomarańczowe rozpuszczone w 800ml wrzątku. Ciasto przechowujemy w lodówce.

*UWAGA: potrzebna będzie wysoka blaszka. W standardowej wierzch śmietanowej masy sięga dokładnie górnej krawędzi blachy. Jeśli mamy blaszkę o standardowej wysokości warto podnieść brzegi np grubą folią aluminiową (ja tak zrobiłam). Wcisnąć ją dookoła i docisnąć masą śmietanową dokładnie. Galaretkę wlewać gdy już zacznie tężeć. Smacznego :)


 
 
 

14 komentarzy:

  1. Pięknie wygląda... takie ciasto na słoneczne dni:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja go nie jadłam,trzeba będzie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam kiedyś:) jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentuje się wyśmienicie, robiłam kiedyż z soczków Shreka i bardzo kusząca propozycja z twoim ciastem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne ma kolory. Ja kiedyś robiłam na soczku Pysio, pyszne było. Trzeba kiedyś powtórzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam coś takiego pod nazwą LaFiesta. Robi się wtedy 3 duże budynie na 1,5 litra soku pomarańczowego plus szklanka cukru. Potem wylewa się gorący budyń (bez studzenia i miksowania z masłem) na biszkopt lub biszkopty. Potem bita śmietana (z żelatyną dodaną po ubiciu). I wsio.

    OdpowiedzUsuń
  7. takie proste, a takie zaskakujące :-) wygląda cudnie i pewnie podobnie smakuje :-)lubię takie połączenia :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam ciasto Shrek z dodatkiem delicji pomarańczowych (kładzie się je na masę i zalewa lekko tężejącą galaretką), wersja "na bogato", bardzo polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No nie jadłam takiego ciasta jeszcze………..pięknie wygląda…………
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń