Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


14 lutego 2013

Czekoladowy mus z truskawkami i bitą śmietaną




Dzisiaj szybciutko :) Jeśli jeszcze nie zaplanowaliście deseru na Walentynki - spokojnie zdążycie bowiem  robi się go tylko kilka chwil. Pyszny pod warunkiem że użyjemy czekolady najwyższej jakości ;) Idealnie kremowy. Słodycz można regulować ilością cukru pudru. Należy go dodać mniej w przypadku czekolady deserowej a ciut więcej jeśli nasza czekolada jest z grupy typowo "gorzkich". Przepis z moimi zmianami pochodzi z jakiejś starej karteczki reklamowej IKEA znalezionej w czeluściach mojego zeszytu ;) Polecam :)


Składniki na 2 porcje:
75g ciemnej czekolady
25 ml espresso
2 jajka (umyte i przelane wrzątkiem)
ok. 1/4 - 1/2 łyżki cukru pudru
szczypta soli

ponadto do dekoracji:
truskawki
bita śmietana
wafle dekoracyjne


Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Następnie kolejno dodawać po jednym żółtku i jeszcze chwilę trzymać w kąpieli wodnej mieszając cały czas. Zdjąć z ognia, wlać powoli espresso i wymieszać dokładnie na gładki krem. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier puder i nadal ubijać. Do masy czekoladowej dodawać powoli pianę (nigdy na odwrót!) i wymieszać. Schłodzić.
Workiem dekoratorskim przełożyć do pucharków. Udekorować kleksem bitej śmietany i truskawką.
Smacznego :)
 
 
 
 

18 komentarzy:

  1. W sam raz na jutrzejsze święto zakochanych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dla czekoladoholików, jak ja :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak smakuje tak apetycznie jak to zdjęcie to ja nie mam pytań:)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudnie podany deser:) aż ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale rewelacja! pięknie udekorowany:) chyba skorzystam z tego pomysłu jest szybki i efektowny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia ,bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobilabym sobie taki mus na Walentynki. W koncu trzeba sie rozpieszczac, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka, wygląda bardzo elegancko. A zdjęcia śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanie, czy taki mus mozna uzyc do przelozenia tortu??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. osobiście nie robiłam tego musu jako krem do tortu ale tężeje ładnie więc można zaryzykować..... Tylko problem jest taki ze tego kremu wychodzi tyle co na zdjęciu... niewiele... Musiałabyś robić chyba z 5 czekolad....

      Usuń
  10. Elokwęntny wygląd……..pychotka
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna propozycja na popołudniową kawkę z przyjaciółką albo romantyczne chwile z ukochanym bo jak wiadomo czekolada jest świetnym afrodyzjakiem...Ja również często przyrządzam mus czekoladowy, zawsze korzystam w tedy z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-mus-czekoladowy/ Mam zaufanie do tego przepisu bo mój mus ma wtedy idealna konsystencję i jest idealnie wyważony w smaku. Polecam!

    OdpowiedzUsuń