Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


23 czerwca 2011

Hummus


  
Hummus to pochodząca z  Libanu potrawa popularna na Bliskim Wschodzie w kuchni arabskiej i żydowskiej, znana również w kuchniach kaukaskich.
Głównymi składnikami hummusu są: ciecierzyca, tahini, czosnek i sok z cytryny.
Najlepiej przygotować go z samodzielnie ugotowanej ciecierzycy, ja jednak skorzystałam z tej z puszki ;) Przygotowałam hummus w dwóch wersjach: klasyczny i z dodatkiem suszonych pomidorów.
Polecam :)

Składniki:
ok. 1 szklanki namoczonej przez noc i ugotowanej ciecierzycy (ja dałam całą puszkę konserwowej)
2 łyżeczki tahini (pasta sezamowa)*
sok z 1/2 cytryny
sól, pieprz
1/4-1 łyżeczka kuminu (kmin rzymski) (w zależności od upodobań, można też pominąć)
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
kilka łyżeczek oleju dla uzyskania "papkowatej" konsystencji
3-4 kawałki suszonych pomidorów z zalewy z oliwy (do drugiego hummusu)


Wszystkie składniki zmielić ze sobą za pomocą blendera na gładkie pure. Doprawić. Podzielić na dwie części. Do drugiej dodać pomidory i ponownie zmiksować. Schłodzić. Doskonale smakuje jako pasta na chleb


* domowe tahini:
sporą garść ziaren sezamu uprażyć na suchej patelni, następnie zmielić je z niewielkim dodatkiem oliwy do momentu uzyskania konsystencji pasty.
Smacznego :)
  

Źródło: nie potrafię dzisiaj go odnaleźć. Przepis znalazłam jakiś czas temu  w internecie... Jeśli ktoś wie jakie mam podać źródło i zechce mi je przesłać to bardzo proszę o info :)



4 komentarze:

  1. Jeszczenie robiłam ale jak najbardziej mam w planach. Świetny dodatek do kanapek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamawiam 1kg na Jutro :))
    do tego z pięć pit i kiszonego ogóreczka
    miód malina.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo a u mnie w szafce trzy puszki ciecierzycy;) Już wiem na co je zutylizuję;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak łatwo zrobić tahini? Dobrze wiedzieć!

    OdpowiedzUsuń