Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 października 2011

Zupa cygańska z boczkiem




Za oknem zimno... wieje... leje.... Co to za pogoda? Gdzie ta piękna złota jesień ? Ja chcę słonko i ciepełko :( W mieszkaniu zimno. Dogrzewam się farelką, kocem i ciepłą zupą :) Dziś - cygańska z boczkiem. Przepyszna bardzo sycąca, z powodzeniem może stanowić samodzielny posiłek ;)
Polecam baaardzo :)


Składniki:

1,5 l bulionu drobiowego
4 ziemniaki
2 ząbki czosnku
2 cebule
1 papryka zielona
1 papryka czerwona
100g kiełbasy
100g boczku
1 przecier pomidorowy (180g)
odrobina kwaśnej śmietany 18 %
1 łyżka mąki
majeranek
natka pietruszki
zielona cebulka


Ziemniaki pokroić w kostkę i wrzucić do wrzącego bulionu. Cebulę i czosnek drobno pokroić i zezłocić. Paprykę pokroić w kostkę i poddusić. Dodać do garnka. Kiełbasę i boczek  pokroić w kosteczkę i usmażyć. Wrzucić do garnka. Całość gotować do miękkości ziemniaków. Dodać przecier, śmietanę i zagęścić mąką. Na koniec dodać majeranek, pietruszkę i zieloną cebulkę. Doprawić.
Smacznego :)


12 komentarzy:

  1. jak ja lubię takie zupy. wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia. I urocza miseczka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zupa, w sam raz na aktualną pogodę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię zupy z boczkiem. Zapach wędzonki to dla mnie znak rozpoznawczy jesieni.

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda sycąco:) no i piękna oprawa do zdjęcia:D

    OdpowiedzUsuń
  6. aż mi się cieplej zrobiło od samego widoku ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wprawdzie nie robiłem jej a mam zamiar bo jadłem w knajpie i polecam ,polecam również zupę gruzińską super jest

    OdpowiedzUsuń
  8. zielona cebulka? chodzi o dymkę?

    OdpowiedzUsuń
  9. Super zupka :) Tylko w przepisie nie widzę, w którym momencie dodaje się czosnek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drobno kroimy lub przeciskamy przez praskę i dodajemy do smażonej cebulki całośc podsmażając. Potem do zupy razem z cebulą ;)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń